• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ikla piiripunktis venib autode järjekord

    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp ütles, et pikad järjekorrad pole mitte ainult Lätisse sõitmisel, vaid ka Eestisse saabumisel. Eesti piirivalve on tema sõnul alustanud põhjalikku passide kontrolli, kaasa arvatud inimeste isikukoodide lisakontroll.
    Kuna piiriületamine toimub ainult ühes järjekorras, peavad ootama nii sõiduautod, reisibussid kui rahvusvahelisi vedusid sooritavad autod.
    «Kujutage ette, kui palju aega võtab ühe bussitäie inimeste passide kontrollimine ja vajalike formaalsuste täitmine,» ütles Kuldkepp.
    Kuldkepp leidis, et TIR-karnetit omavatel veoautodel võiks piiriületamiseks olla eraldi koridor. «Kunagi lubas rahandusminister Mart Opmann, et selline asi tuleb,» lisas ta.
    Kuldkepp ütles, et vedusid tegevad firmad informeerisid teda piiril toimuvatest segadustest nädal aega tagasi.
    ASi Loksa Auto juhatuse esimees Rein Kompost väitis, et järjekordade tekitamisega piiril takistab riik teadlikult oma kaupade liikumist Euroopasse. Tema sõnul tuleks parandada ka Balti riikide vahelist kaubandusalast koostööd. See, et klient peab Lätis deklareerima TIR-vedude kauba, tekitab Komposti kinnituse kohaselt ka Eesti pool piiri lisaummikuid.
    ASi Saku AB juhatuse esimees Ole Loigo lisas, et Lätisse suunduvad veoautod tekitavad järjekordi, kuna nad peavad tasuma piiril kõik maksud ja Läti kliendid peavad piirile kaubale vastu tulema, mis alati aga õigeaegselt ei toimu. Loigo kinnitas samas, et piiril võib pärast altkäemaksu andmist ka kiiremini dokumendid korda saada.
    «See, mis räägitakse, on jama,» andis lühikese kommentaari tolliameti tollikorralduse osakonna ülem Ülo Järv.
    Ikla piiripunkti juhataja kohusetäitja Enn Hõbemäe väitis, et autovedajad on ise süüdi, et nad peavad piiril kaua aega seisma. Ta ütles, et kuna kaubavedajate tollidokumendid pole alati korralikult vormistatud ja mõnel veoautol puuduvad plommid, tuleb neil seetõttu oodata kaua piiriületamist. «Selline auto võib seista ka kaheksa tundi tollis, sest autojuht peab sellisel puhul auto käsitsi tühjaks laadima,» lausus Hõbemäe.
    Hõbemäe tunnistas samas, et kitsaste tingimuste üle piiripunktis pole vaja imestada, kuna juba viis aastat pole riik leidnud raha Ikla piiripunkti laiendamiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti aktsiaturg jätkas nädalat miinuses
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
President saatis kollektiivlepingu seaduse riigikokku tagasi
President Kersti Kaljulaid jättis välja kuulutamata kollektiivlepingu seaduse ja saatis selle tagasi parlamenti, kuna riigipea hinnangul on parlament seadust vastu võttes rikkunud iseenda kodu- ja töökorra seadust.
President Kersti Kaljulaid jättis välja kuulutamata kollektiivlepingu seaduse ja saatis selle tagasi parlamenti, kuna riigipea hinnangul on parlament seadust vastu võttes rikkunud iseenda kodu- ja töökorra seadust.
Kulutused reisimisele läksid teises kvartalis lendu
Eesti elanikud tegid tänavu teises kvartalis 97 000 välisreisi ja 472 000 ööbimisega sisereisi. Keskmine reisikulu inimese kohta oli oluliselt suurem kui kunagi varem.
Eesti elanikud tegid tänavu teises kvartalis 97 000 välisreisi ja 472 000 ööbimisega sisereisi. Keskmine reisikulu inimese kohta oli oluliselt suurem kui kunagi varem.