Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome meelitab üle Balti õhuruumi kasutajaid
Augusti algul avatud Trans-Polari marsruudil ei ole liiklus seni ootustekohaselt elavnenud, kuna mitmed lennufirmad jätkavad endiselt Euroopa ja Kaug-Ida lendudeks Balti õhuruumi kasutamist.
Soome uus marsruut lühendab lennuaega 15--30 minutit, kuid Balti riikide madalad ülelennutasud on pannud enamikku lennufirmasid eelistama pikemat marsruuti.
Nüüd on Soome otsustanud alates järgmise aasta algusest alandada sõltuvalt lennuki tüübist ülelennumaksu 17--26 protsenti. Maksu alandamisest loodetakse uuele marsruudile võita uusi kasutajaid.
Marsruudivahetust on raskendanud veel asjaolu, et Venemaa õhuruumi läbimiseks on esialgu vajalik spetsiaalne luba liikluse alustamiseks. Loodetakse, et majanduslike stiimulite paranemine paneb lennufirmad senisest aktiivsemalt luba taotlema.
Boeing 747-400 ülelend toob Soomele alates järgmisest aastast sisse 5600 marka varasema 6775 marga asemel. Trans-Polari marsruuti kasutades läbib lennuk Soome õhuruumis 717 kilomeetrit.
Hetkel on Trans-Polari marsruudi kasutamiseks Venemaa luba vaid SASil, mis sooritab nädalas 20--30 lendu.
Kui kõik praegused Balti õhuruumi kasutavad lennukompaniid siirduksid lühemale marsruudile, tõuseks lendude arv nädalas 260-le. Sellega võiksid Soome ülelennutasudest saadavad tulud tõusta 75 miljoni margani.
Lennuliiklus on viimastel aastatel Soome kohal tihe olnud. Ülelendude hulk vähenes aga järsult koos Balti õhuruumi avanemisega 1992. a oktoobris. Nüüd püüab Soome lennuamet kaotatud kliendid tagasi võita. KL