Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük üle 5000
Pärast septembrikuiseid ümberpaigutusi, mil automüügitabeli pöörasid pea peale Opeli suurtehingud politsei ja Tulika Taksoga, asetus oktoobris taas kõik omale kohale -- esimesed kohad hõivasid taas Toyota, Ford ja Honda, kellele järgnesid Nissan ja Hyundai.
10 kuuga on Eestis müüdud üle 5000 uue sõidu- ja paketiauto. Sõiduautode osas juhivad Toyota, Ford ja Opel, kaubikute osas Ford, Mercedes ja Kia.
Oktoobrikuine automüük oli tagasihoidlikum kui septembris -- arvestamata tabelisse lisandunud Lada Eestit on vahe ligi 100 autot.
ÄP kasutuses on viimasel ajal ka Leedu automüüginumbrid, kus võimutsevad Ladad. See ei tähenda siiski mitte Leedu autoostjate suurt armastust VAZi toodangu vastu, vaid seda, et erinevalt Lada Eestist ja Lada Keskusest arvestavad Leedu automüüjad ka riigist välja müüdud autosid. Kui liita ca 3000 autot, mis tänavu ainuüksi Lada Keskuse vahendusel Venemaale läinud, oleks Lada meilgi tipus.
Ehkki mitmed autofirmad on neljasilmavestlustes toonitanud arvepidamise detailsemaks muutmise vajalikkust, paistab asja teostatavus praegu üsna kahtlasena, sest AMTEL näeb vaeva oma liikmesfirmadelt isegi ühe arvu kättesaamisega.
Kui autofirmadel huvi jätkub, on Äripäev valmis omapoolseks toeks, et iganädalaselt automüügist juba detailsemat ülevaadet anda, tuues välja näiteks kaubikud, väikeautod, keskautod ja luksusautod.