Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seitse soovitust profiks pürgijale
Organisatsioonide konkurentsivõime sõltub üha enam proffidest. Neile langeb osaks tunnustus ja kõrge palganumber. Järgnevad soovitused on neile, kes sooviksid selles suunas liikuda.
1) Sea endale siht olla Eestis omal alal parim!
2) Õppurina eriala omandades arenda põhjalikult välja teadusliku mõtlemise alused (pea silmas, et tõeliselt professionaalse ökonomisti ja turundusprofi mõtlemine on maailmavaateliselt erinev).
Ära usu kitsasse spetsialiseerumisse -- see on mõeldud neile, kes rahulduvad spetsialisti karjääriga!
3) Algaja töötajana õpi nii palju erinevaid asju, kui suudad (see võiks kesta ca üks-kaks esimest tööaastat)!
4) Spetsialisti tasemele jõudes ürita saavutada oma vastutusvaldkonnas täiuslikkus! Maksimalismitaotlus arendab. Selles arenguetapis on peamine, et õpid olema tulemuslik, iseseisvalt ülesandeid püstitama ja ära tegema.
5) Järgmiseks on oluline saada spetsialistina töökogemus mitmes erinevas valdkonnas (nt turunduses müügitoetusele lisaks tootearendus ja PR). Spetsialistina peaksid omandama kogemuse vähemalt kahes-kolmes valdkonnas. Kokku võiks antud etapp kesta ca teise-kolmanda tööaastani.
6) Spetsialistist arened edasi, kui omandad nn mentorikogemuse, st vähem kogenuid õpetades ja suunates õpid ka ise. Mentori tasemele tõusmine on mõistlik vaid sel juhul, kui tunnetad endas piisavalt arengupotentsiaali saavutamaks edaspidi süvaprofessionaali või tippjuhi taset.
Mentorina oleks soovitav töötada ühel kohal mitte rohkem kui neljanda-seitsmenda tööaastani. Kui sa profiks ei tõuse, on mõistlik vahetada töökohta, muidu on tulemuseks rutiin ja luusimine.
7) Professionaali arengupulgale jõudes tegele ainult uute ideede tootmisega (arendusega). Ära tee spetsialisti, so täitja tegevusi (proff erineb pseudoprofist selle poolest, et viimane suudab olla vaid nn loov tehnik). Tegutse sponsorluse põhimõttel, kes organisatsioonile oma pühendumise ja ideedega palju kasu toob. Külva loovust ja jaga oma kogemusi mentoritele.
Tea, et süvaprofessionaal ei ammenda ennast kunagi, tema laiapõhjaline kompetentsus võimaldab tal probleemidest alati innustuda.
Katsu ka juhtidega koostööd teha, olgugi et sinu ja nende maailm on väga erinev.