Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Täna õhtul selgub lennuliikluse saatus
Kolmapäeva õhtul kinnitas Eesti lennuamet Kopenhaageni-liini lennuplaani, mille kohaselt oleks mõlemal lennufirmal üks Taani-lend päevas. Stockholmi-liinil kinnitas lennuamet SASile seitse lendu nädalas 110kohalise lennukiga ja Estonian Airile kaks lendu päevas 48kohalise lennukiga.
Kui Taani- ja Rootsi lennundusvõimud seda homseks heaks ei kiida, on Eesti pool seisukohal, et mõlema lennufirma tegevus tuleb neil liinidel lõpetada kuni vahekohtu otsuse väljakuulutamiseni.
ASi Estonian Air asepresident Toomas Leis ütles, et kui lennud peatatakse, veavad nad inimesed Tallinna--Amsterdami liini kasutades Euroopasse ja Kopenhaagenisse ikkagi. Tema sõnul on kahetsusväärne, et SAS tõlgendab ligi kolm aastat tagasi sõlmitud lennutranspordi korraldamise lepinguid ühepoolselt.
Leisi sõnul on vale SASi väide, mille kohaselt nõuab Estonian Air Kopenhaageni-liini puhul võrdse arvu lende päevas. Leisi ütlusel pakkusid nad SASile varianti, et lennaku nädalas 7 või 8 korda ning oleks ise nõus 6 lennuga. Stockholmi-liinil pakkus Estonian Air SASile varianti, et lennaku ühe 110kohalise lennukiga 7 ning oleks ise 12 korda nädalas lennanud kahe 48kohalise lennukiga.
Finnairi Eesti esinduse juht Juhani Pelanne ütles, et kui lennud Eesti ja Skandinaavia riikide vahel tõesti lõpevad, püüab Finnair Helsingi kaudu pakkuda Tallinnast lendavatele reisijatele võimalust edasisõiduks.
Finnair lendab Stockholmi päevas 12 ja Kopenhaagenisse 4 korda. Vajaduse korral on Finnair Pelanne sõnul valmis mainitud liinidel kasutusele võtma suuremad lennukid, lendude arvu suurendada ei plaanita.
Finnair ja Estonian Air lendavad Helsingisse vastavalt kolm- ja neli korda päevas. Hetkel kehtib kahe lennufirma vahel koostööleping, mille kohaselt müüvad nad Tallinna--Helsingi liinil teineteise lendudele pileteid. Pelanne kinnitas, et vajadusel on Finnair valmis laiendama koostööd Estonian Airiga. Tema kinnitusel pole Soomel ja Finnairil Skandinaavia riikide ja SASiga selliseid tülisid seni olnud.
RE Eesti Lennujaamad turustusdirektor Priit Jõerüüt ütles, et juhul kui lennud peaksid katkema, saab Tallinna lennujaam rahalist kahju maandumistasudest ilmajäämise näol.
Estline'i kaubamärgi all Tallinna--Sockholmi liinil kahe laevaga opereeriva E-Liini ASi müügidirektori Marje Braunbrücki sõnul ei tõuseks Tallinna--Stockholmi liinil lendude võimaliku lõppemise korral nende laevade täituvus peaaegu üldse. Tema sõnul erinevad lennufirmade kliendid laevafirmade omadest tunduvalt.
Tallinna ja Helsingi vahel sõitev laev Vana Tallinn on Inreko ja Hansatee vahelise tüli tõttu liinilt ära alates teisipäeva õhtust.
Vana Tallinnale pileti ostnud reisijad suunatakse ASi Hansatee turundusdirektori Hannes Saarsoo sõnul reisiparvlaevale Tallink. Saarsoo ütlusel sõidab Tallink Vana Tallinna graafiku alusel. Tema sõnul olid piletid Vana Tallinnale peaaegu täielikult välja müüdud kuni jõuludeni.
Reisijatele, kes olid ostnud pileti Tallinkile, pakutakse Saarsoo sõnul võimalust sõita Helsingisse mõne teise Hansatee laevaga. Kui inimene keeldub pakutud laevaga sõitmast ning hilineb seetõttu mingile järgmisele reisile, ei maksa Hansatee tema ütlusel seda piletit välja.
Saarsoo ütlusel peaks raskemad probleemid laevaliikluses olema lahendatud hiljemalt järgmise nädala esmaspäevaks. Võimaluse suunata reisijad teistele laevadele annab Saarsoo sõnul see, et piletid maksavad kõikidel Hansatee laevadele ühepalju.
Kuni teisipäeva õhtuni väljus Tallinnast Helsingi suunas päevas neli Hansatee laeva, pärast Vana Tallinna peatamist väljub Helsingisse päevas Meloodia, Georg Ots ja Tallink.
Neist viimane teeb oma viimase reisi 18. detsembril, sest laeva omanik Eesti Merelaevandus kavatseb laeva maha müüa. Kui Tallink müüdud ning ka Vana Tallinna turul ei ole, võib Hansatee osakaal Tallinna--Helsingi liinil langeda praeguselt 51 protsendilt 40-le, rääkis Saarsoo.