Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspediitoritele on Bulgaaria eksootika

    Veoload -- Riiki sissesõidul või sealt väljasõidul peab välisriikide veoautodel olema veoluba. Eesti ei ole Bulgaariaga sõlminud kahepoolset maanteeliikluse korraldamise kokkulepet. Seetõttu peavad Eesti vedajad ostma kahepoolseid või kolmanda maa veolube Bulgaaria piiril. Kahepoolne veoluba maksab 400 dollarit (5472 krooni) ja kolmanda maa veoluba 1000 dollarit (13 680 krooni).
    Teemaksud -- Riiki sissesõidul või sealt läbisõidul tuleb maksta teemaksu. Kaheteljelistel veoautodel on maksu suurus 70 dollarit, kolme- ja enamateljelistel 100 dollarit.
    Alates jaanuarist kehtivad uued kiirteede ja sildade maksud. Kaheteljelise veoautoga kiirteel sõitmise eest peab maksma 0,30 dollarit/kilomeeter, kolme ja enamateljelise auto või autorongiga kiirteel sõitmise eest on tasu 0,40 dollarit/kilomeeter. Kolme või neljarealistel teedel on maks poole odavam.
    Rousse (Bulgaaria) ja Giurgiu (Rumeenia) vahelise Doonau silla ületamine maksab veoautol 55 dollarit.
    Liikluspiirangud -- Liikluspiirang üle 15tonnise kogumassiga veoautodele kehtib laupäeval ja pühapäeval ning riiklikel pühadel kella 8.00--21.00 teel E79 alates Sofia ringteest Kreeka ja Makedoonia suunal.
    Kütuse väljaveo keeld -- Raske majandusliku olukorra tõttu on Bulgaariast keelatud mootorikütust välja vedada. Piirang ei kehti sõiduki normaalses kütusepaagis oleva kütuse kohta.
    Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4 m; laius 2,5 m (välisriikide sõidukitel laiusega 2,6 m lubatakse liigelda olenevalt telgede vahest); pikkus: poolhaagisega autorong 16,5 m, täishaagisega autorong 20 m; täismass 38 tonni + tolerants 10% Türgis või Saksamaal registreeritud sõidukitele.
    Veokite lubatud suurim kiirus:
    - Asulas: 50 km/tunnis
    - Üldkasutataval teel: 70 km/tunnis
    - 4realisel maanteel: 70 km/tunnis
    - Kiirteel: 100 km/tunnis
    Ohtliku koormaga veos:
    - Asulas: 30 km/tunnis
    - Üldkasutataval teel: 50 km/tunnis
    - 4realisel maanteel: --
    - Kiirteel: --
    Bulgaaria on teiste regioonidega võrreldes keerulisem. See on autovedajatele tundmatu maa. Osakoormate puhul on eriti oluline, et ekspedeerijatel oleks Bulgaarias mõni hea partner, kes aitab lahendada tekkivad probleemid.
    Küsime kõikide Eestist välja minevate koormate puhul 50% ettemaksu. Eestisse tulevaid veoseid on kahtluse korral võimalik kinni pidada, seetõttu võimaldame nende puhul maksta alles kauba kättesaamisel.
    Hind on antud tolliterminaalini. Sarnaselt Venemaaga ei taha vedajad ka Bulgaarias tollipettuste kartuses teha uksest ukseni vedu.
    Äri- ja kaubavahetust on Bulgaariast müstiliselt vähe. Kui Ungarist on kaubavahetust 80 korda vähem kui Saksamaalt, siis Bulgaariast on koormaid 20 korda vähem kui Ungarist.
    Mäletamist mööda oleme Bulgaariasse kaks koormat paika pannud ja siis oli kõva maadlemist. Mõeldav on täiskoorma otsevedu Bulgaariasse. Osakoorma puhul võib aga enne halliks minna, kui terve koorma täis saab. Seetõttu tahab autovedaja tavaliselt täiskoorma hinda.
    Kasutame Bulgaaria vedude puhul kahte ekspedeerimisfirmat, kes teevad sinna vedusid läbi Saksamaa. Seetõttu võib ka veoaeg venida kahele nädalale, kuna koorem läbib enne mitu riiki, kuni ta Bulgaariasse jõuab.
    Teeme Bulgaariasse uksest ukseni vedu. Kauba lahtitollimine peab aga kindlasti toimuma terminaalis.
    Bulgaaria on Eesti transpordi korraldajatele suurem eksootika kui Aasia või Ameerika riigid. Vähene kaubavahetus Bulgaariaga pole tekitanud ekspediitoritel vajadust töötada selles regioonis välja kindlaid veoskeeme.
    Kahest julgest pakkujast on NBI Ekspeditsiooni madalam hind antud terminaalini veol, Skanekspedi hind on uksest ukseni veol.
    Etteteatamisaeg ja veoaeg on kahes pakkumuses pöördvõrdelised (Skanekspedi pikka veoaega põhjendab Üllar Lainela oma kommentaaris). Summaarselt on aga Skanekspedi pakkumuse ajaline kõikumine suurem: Skanekspedil 9--20 päeva, NBI Ekspeditsioonil 11--15 päeva.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.