Veoload -- Riiki sissesõidul või sealt väljasõidul peab välisriikide veoautodel olema veoluba. Eesti ei ole Bulgaariaga sõlminud kahepoolset maanteeliikluse korraldamise kokkulepet. Seetõttu peavad Eesti vedajad ostma kahepoolseid või kolmanda maa veolube Bulgaaria piiril. Kahepoolne veoluba maksab 400 dollarit (5472 krooni) ja kolmanda maa veoluba 1000 dollarit (13 680 krooni).
Teemaksud -- Riiki sissesõidul või sealt läbisõidul tuleb maksta teemaksu. Kaheteljelistel veoautodel on maksu suurus 70 dollarit, kolme- ja enamateljelistel 100 dollarit.
Alates jaanuarist kehtivad uued kiirteede ja sildade maksud. Kaheteljelise veoautoga kiirteel sõitmise eest peab maksma 0,30 dollarit/kilomeeter, kolme ja enamateljelise auto või autorongiga kiirteel sõitmise eest on tasu 0,40 dollarit/kilomeeter. Kolme või neljarealistel teedel on maks poole odavam.
Rousse (Bulgaaria) ja Giurgiu (Rumeenia) vahelise Doonau silla ületamine maksab veoautol 55 dollarit.
Liikluspiirangud -- Liikluspiirang üle 15tonnise kogumassiga veoautodele kehtib laupäeval ja pühapäeval ning riiklikel pühadel kella 8.00--21.00 teel E79 alates Sofia ringteest Kreeka ja Makedoonia suunal.
Kütuse väljaveo keeld -- Raske majandusliku olukorra tõttu on Bulgaariast keelatud mootorikütust välja vedada. Piirang ei kehti sõiduki normaalses kütusepaagis oleva kütuse kohta.
Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4 m; laius 2,5 m (välisriikide sõidukitel laiusega 2,6 m lubatakse liigelda olenevalt telgede vahest); pikkus: poolhaagisega autorong 16,5 m, täishaagisega autorong 20 m; täismass 38 tonni + tolerants 10% Türgis või Saksamaal registreeritud sõidukitele.
Veokite lubatud suurim kiirus:
- Asulas: 50 km/tunnis
- Üldkasutataval teel: 70 km/tunnis
- 4realisel maanteel: 70 km/tunnis
- Kiirteel: 100 km/tunnis
Ohtliku koormaga veos:
- Asulas: 30 km/tunnis
- Üldkasutataval teel: 50 km/tunnis
- 4realisel maanteel: --
- Kiirteel: --
Bulgaaria on teiste regioonidega võrreldes keerulisem. See on autovedajatele tundmatu maa. Osakoormate puhul on eriti oluline, et ekspedeerijatel oleks Bulgaarias mõni hea partner, kes aitab lahendada tekkivad probleemid.
Küsime kõikide Eestist välja minevate koormate puhul 50% ettemaksu. Eestisse tulevaid veoseid on kahtluse korral võimalik kinni pidada, seetõttu võimaldame nende puhul maksta alles kauba kättesaamisel.
Hind on antud tolliterminaalini. Sarnaselt Venemaaga ei taha vedajad ka Bulgaarias tollipettuste kartuses teha uksest ukseni vedu.
Äri- ja kaubavahetust on Bulgaariast müstiliselt vähe. Kui Ungarist on kaubavahetust 80 korda vähem kui Saksamaalt, siis Bulgaariast on koormaid 20 korda vähem kui Ungarist.
Mäletamist mööda oleme Bulgaariasse kaks koormat paika pannud ja siis oli kõva maadlemist. Mõeldav on täiskoorma otsevedu Bulgaariasse. Osakoorma puhul võib aga enne halliks minna, kui terve koorma täis saab. Seetõttu tahab autovedaja tavaliselt täiskoorma hinda.
Kasutame Bulgaaria vedude puhul kahte ekspedeerimisfirmat, kes teevad sinna vedusid läbi Saksamaa. Seetõttu võib ka veoaeg venida kahele nädalale, kuna koorem läbib enne mitu riiki, kuni ta Bulgaariasse jõuab.
Teeme Bulgaariasse uksest ukseni vedu. Kauba lahtitollimine peab aga kindlasti toimuma terminaalis.
Bulgaaria on Eesti transpordi korraldajatele suurem eksootika kui Aasia või Ameerika riigid. Vähene kaubavahetus Bulgaariaga pole tekitanud ekspediitoritel vajadust töötada selles regioonis välja kindlaid veoskeeme.
Kahest julgest pakkujast on NBI Ekspeditsiooni madalam hind antud terminaalini veol, Skanekspedi hind on uksest ukseni veol.
Etteteatamisaeg ja veoaeg on kahes pakkumuses pöördvõrdelised (Skanekspedi pikka veoaega põhjendab Üllar Lainela oma kommentaaris). Summaarselt on aga Skanekspedi pakkumuse ajaline kõikumine suurem: Skanekspedil 9--20 päeva, NBI Ekspeditsioonil 11--15 päeva.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.