• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspediitoritele on Bulgaaria eksootika

    Veoload -- Riiki sissesõidul või sealt väljasõidul peab välisriikide veoautodel olema veoluba. Eesti ei ole Bulgaariaga sõlminud kahepoolset maanteeliikluse korraldamise kokkulepet. Seetõttu peavad Eesti vedajad ostma kahepoolseid või kolmanda maa veolube Bulgaaria piiril. Kahepoolne veoluba maksab 400 dollarit (5472 krooni) ja kolmanda maa veoluba 1000 dollarit (13 680 krooni).
    Teemaksud -- Riiki sissesõidul või sealt läbisõidul tuleb maksta teemaksu. Kaheteljelistel veoautodel on maksu suurus 70 dollarit, kolme- ja enamateljelistel 100 dollarit.
    Alates jaanuarist kehtivad uued kiirteede ja sildade maksud. Kaheteljelise veoautoga kiirteel sõitmise eest peab maksma 0,30 dollarit/kilomeeter, kolme ja enamateljelise auto või autorongiga kiirteel sõitmise eest on tasu 0,40 dollarit/kilomeeter. Kolme või neljarealistel teedel on maks poole odavam.
    Rousse (Bulgaaria) ja Giurgiu (Rumeenia) vahelise Doonau silla ületamine maksab veoautol 55 dollarit.
    Liikluspiirangud -- Liikluspiirang üle 15tonnise kogumassiga veoautodele kehtib laupäeval ja pühapäeval ning riiklikel pühadel kella 8.00--21.00 teel E79 alates Sofia ringteest Kreeka ja Makedoonia suunal.
    Kütuse väljaveo keeld -- Raske majandusliku olukorra tõttu on Bulgaariast keelatud mootorikütust välja vedada. Piirang ei kehti sõiduki normaalses kütusepaagis oleva kütuse kohta.
    Veokite lubatud suurimad mõõtmed -- kõrgus 4 m; laius 2,5 m (välisriikide sõidukitel laiusega 2,6 m lubatakse liigelda olenevalt telgede vahest); pikkus: poolhaagisega autorong 16,5 m, täishaagisega autorong 20 m; täismass 38 tonni + tolerants 10% Türgis või Saksamaal registreeritud sõidukitele.
    Veokite lubatud suurim kiirus:
    - Asulas: 50 km/tunnis
    - Üldkasutataval teel: 70 km/tunnis
    - 4realisel maanteel: 70 km/tunnis
    - Kiirteel: 100 km/tunnis
    Ohtliku koormaga veos:
    - Asulas: 30 km/tunnis
    - Üldkasutataval teel: 50 km/tunnis
    - 4realisel maanteel: --
    - Kiirteel: --
    Bulgaaria on teiste regioonidega võrreldes keerulisem. See on autovedajatele tundmatu maa. Osakoormate puhul on eriti oluline, et ekspedeerijatel oleks Bulgaarias mõni hea partner, kes aitab lahendada tekkivad probleemid.
    Küsime kõikide Eestist välja minevate koormate puhul 50% ettemaksu. Eestisse tulevaid veoseid on kahtluse korral võimalik kinni pidada, seetõttu võimaldame nende puhul maksta alles kauba kättesaamisel.
    Hind on antud tolliterminaalini. Sarnaselt Venemaaga ei taha vedajad ka Bulgaarias tollipettuste kartuses teha uksest ukseni vedu.
    Äri- ja kaubavahetust on Bulgaariast müstiliselt vähe. Kui Ungarist on kaubavahetust 80 korda vähem kui Saksamaalt, siis Bulgaariast on koormaid 20 korda vähem kui Ungarist.
    Mäletamist mööda oleme Bulgaariasse kaks koormat paika pannud ja siis oli kõva maadlemist. Mõeldav on täiskoorma otsevedu Bulgaariasse. Osakoorma puhul võib aga enne halliks minna, kui terve koorma täis saab. Seetõttu tahab autovedaja tavaliselt täiskoorma hinda.
    Kasutame Bulgaaria vedude puhul kahte ekspedeerimisfirmat, kes teevad sinna vedusid läbi Saksamaa. Seetõttu võib ka veoaeg venida kahele nädalale, kuna koorem läbib enne mitu riiki, kuni ta Bulgaariasse jõuab.
    Teeme Bulgaariasse uksest ukseni vedu. Kauba lahtitollimine peab aga kindlasti toimuma terminaalis.
    Bulgaaria on Eesti transpordi korraldajatele suurem eksootika kui Aasia või Ameerika riigid. Vähene kaubavahetus Bulgaariaga pole tekitanud ekspediitoritel vajadust töötada selles regioonis välja kindlaid veoskeeme.
    Kahest julgest pakkujast on NBI Ekspeditsiooni madalam hind antud terminaalini veol, Skanekspedi hind on uksest ukseni veol.
    Etteteatamisaeg ja veoaeg on kahes pakkumuses pöördvõrdelised (Skanekspedi pikka veoaega põhjendab Üllar Lainela oma kommentaaris). Summaarselt on aga Skanekspedi pakkumuse ajaline kõikumine suurem: Skanekspedil 9--20 päeva, NBI Ekspeditsioonil 11--15 päeva.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Arno Sillat: kolm kriisi saavad mööda ja lähitulevikus rohkem ei tule
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.