Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rema 1000 süvendab rahvusvahelist suunda
Reitani arengustrateegia on suunatud põhiliselt väljapoole Norrat. Juba eelmisel aastal investeeris ta üheksas riigis oma kauplustesüsteemi 490 miljonit Eesti krooni. Ka tänavu tuleb sajast uuest kauplusest 80 välismaale, mille järel väliskaupluste käibeks kujuneb 5,88 miljardit Eesti krooni.
Aastavahetusel oli Rema 1000-l kauplusi: Norras 402, Rootsis 12, Taanis 48, Poolas 43, T?ehhis 14, Slovakkias 8, Leedus 1, Lätis 1 ja Eestis 10.
Tänavust aastat nimetab Odd Reitan rahvusvaheliseks läbimurdeaastaks. Praegu peab ta läbirääkimisi Ungaris kauplustevõrgu ostmise üle, mis Rema 1000 nime all avatakse teises kvartalis. Ungari on kümnes riik, kuhu Rema 1000 on jõudnud.
Sel aastal teeb firma sisemisi ümberkorraldusi. Reitani perekonnale kuuluvast Reitani grupist, mille kätte jääb kaubamärk, eraldub Rema Foods International, mis tegutseb börsil ja on avatud välisinvesteeringuteks.
Ida- ja Kesk-Euroopas tegevuse paremaks koordineerimiseks on loomisel firma Rema Central Europe. Kui see edukalt tööle hakkab, kavatseb Odd Reitan osa selle aktsiaid maha müüa ning jätta enda kätte kontrolli säilitamiseks 34% aktsiatest.
Rema 1000-l on Eestis praegu kümme tegutsevat kauplust, mille käive küünib üle saja miljoni Eesti krooni, ütles firma tegevdirektor Guido Pärnits. Sel aastal lisandub veel kümme. Juurde tuleb poode ka Lätis ja Leedus.
Firma kontseptsiooni kohaselt on Rema 1000 kauplused keskmise suuruse ja kaubavalikuga (kuni 3000 nimetust) ning suhteliselt soodsa hinnatasemega. DN-ÄP