Professionaalne esitlus nõuab lisaks professionaalsetele esitlusvahenditele ka korralikku ettevalmistust. Edu saavutate siis, kui valite suure hulga esitlusvahendite seast just teie situatsiooni sobivad. See, kuidas mingit asja öelda, on tihti sama tähtis kui see, mida öelda.
Esitlustehnika hulka kuuluvad tänapäeval kriidi- ja kiletahvlid, diaprojektorid, eriprojektor, grafoprojektor, vedelkristall- ehk LCD-paneel ja video- ning multimeediaprojektorid.
Parima tulemuse saate, kui kasutate esitlusvahendeid ettekande ajal kombineeritult ja paindlikult. Uurimused näitavad, et inimese tähelepanu muutub hajuvaks umbes poole tunni möödudes ettekande algusest. See on sobiv aeg uue esitlusvahendi kasutuselevõtuks.
Alljärgnevalt mõned nõuanded, kuidas esitlust grafoprojektori abil paremini auditooriumini viia.
- Kasutada tuleks piisava valgustugevusega projektorit, nii saate ka eredalt valgustatud ruumis terava ja selge kujutise. Nii saavad kuulajad silmi rikkumata teha märkmeid ja esineja ja kuulaja vahel säilib silmkontakt.
- Osuta projektori pinnale, mitte ekraanile.
- Kasuta katmistehnikat ehk aseta paber peale hetkel mittevajalikule, siis loetakse tekst algusest lõpuni läbi.
- Kasuta projektori on/off- -lülitit, et kuulajate tähelepanu koonduks kõnele, kui hetkel pole kilel olev olulisem.
- Näita iga kilet vähemalt 30 sekundit.
- Kasuta kiletaskuid - need kaitsevad esitluskilesid.
- Värvid ja liikumine toimivad tähelepanule paremini. Kuulmise teel võetakse vastu 10%, nägemise teel 30% ja nii kuulmise kui nägemise teel 50--70% informatsioonist.
- Kile peab olema disainitud õigesti. Kasuta korraga 3--5 värvi, ühele kilele pane kirja üks idee.
- Samal kilel kasuta vastandvärve.
- Ära esine liiga suurele auditooriumile.
- Arvesta ruumi valikul kuue meetri reegliga: kui ekraani diagonaali pikkus on meeter, siis kõige kaugem vaataja olgu mitte kaugemal kui kuus meetrit.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele