Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee meelitab Hiina transiiti
«Idee on luua Eestis kaupade jaotuskeskus, mille kaudu toimib vedu kiiremini,» kommenteeris Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. Kui praegu võtab kauba toimetamine Hiinast laevaga Rotterdami sadamasse 30--40 päeva, siis raudteed mööda saab seda teha poole lühema ajaga, selgitas ta.
Eestisse jaotuskeskuse loomise eeldus on Eesti ja ?anghai Raudtee võrdse osalusega ühisettevõtte loomine, ütles Juchnewitsch.
Seni on Hiina Raudteel ühisettevõte Poolas, teist kavatseb ta praegu teha Venemaaga, rääkis Juchnewitsch. «Muide, räägitakse Peterburist ja Peterburi on potentsiaalilt päris tugev,» mainis ta. Juchnewitschi sõnul hakkab ilmselt toimima koostöö Eesti ja Peterburi kaubakeskuse vahel. «Tuletame meelde, et Eesti on mõne aja pärast Euroopa Liidu idapiiri riik, sel juhul toimib logistika soodsalt,» põhjendas ta.
Kaubakeskuse rajamise soodsaim asupaik on Muuga sadam, aga samahästi võib selle luua ka näiteks Paldiski või Kunda sadamasse, sõnas Juchnewitsch. Kõik sõltub sadama hinnast, aga transpordiketi hind sõltub Eesti sadamate maksudest vähe, selgitas ta. «Lõviosa võtab Vene raudtee, kellel on pööraselt kõrged tariifid ja kes kogu seda majandust siin natuke suretab,» põhjendas Juchnewitsch. «Aga seal on toimumas ka muutused,» möönis ta.
Ühisettevõtte loomist ja kaubakeskuse töölehakkamist prognoosis Juchnewitsch kõige varem selle aasta lõpul. «Masinavärk Hiinas ei jahvata kiiresti,» tõdes ta ning lisas: «Las need spetsialistid teevad oma töö ära, mis kaupu siia tuua.»