• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 06.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee meelitab Hiina transiiti

«Idee on luua Eestis kaupade jaotuskeskus, mille kaudu toimib vedu kiiremini,» kommenteeris Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. Kui praegu võtab kauba toimetamine Hiinast laevaga Rotterdami sadamasse 30--40 päeva, siis raudteed mööda saab seda teha poole lühema ajaga, selgitas ta.
Eestisse jaotuskeskuse loomise eeldus on Eesti ja ?anghai Raudtee võrdse osalusega ühisettevõtte loomine, ütles Juchnewitsch.
Seni on Hiina Raudteel ühisettevõte Poolas, teist kavatseb ta praegu teha Venemaaga, rääkis Juchnewitsch. «Muide, räägitakse Peterburist ja Peterburi on potentsiaalilt päris tugev,» mainis ta. Juchnewitschi sõnul hakkab ilmselt toimima koostöö Eesti ja Peterburi kaubakeskuse vahel. «Tuletame meelde, et Eesti on mõne aja pärast Euroopa Liidu idapiiri riik, sel juhul toimib logistika soodsalt,» põhjendas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubakeskuse rajamise soodsaim asupaik on Muuga sadam, aga samahästi võib selle luua ka näiteks Paldiski või Kunda sadamasse, sõnas Juchnewitsch. Kõik sõltub sadama hinnast, aga transpordiketi hind sõltub Eesti sadamate maksudest vähe, selgitas ta. «Lõviosa võtab Vene raudtee, kellel on pööraselt kõrged tariifid ja kes kogu seda majandust siin natuke suretab,» põhjendas Juchnewitsch. «Aga seal on toimumas ka muutused,» möönis ta.
Ühisettevõtte loomist ja kaubakeskuse töölehakkamist prognoosis Juchnewitsch kõige varem selle aasta lõpul. «Masinavärk Hiinas ei jahvata kiiresti,» tõdes ta ning lisas: «Las need spetsialistid teevad oma töö ära, mis kaupu siia tuua.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele