Saatuslikeks saanud lennukatastroofide arv langes viiekümne seitsmelt viiekümne ühele.
Vaatamata sellele, et lendamine on muutunud turvalisemaks, ei anna see veel põhjust rahuloluks. Asjatundjate hinnangul paraneb lennuturvalisus seal, kus see on juba varemgi kõrge olnud.
USA lennuohutuse sihtasutuse andmeil oli aastail 1987--1996 lendamine turvaline Austraalias, Ameerika Ühendriikides ja Lääne-Euroopas.
Kõige suurema riski peale läksid need reisijad, kes asusid lennuki pardale Aafrikas, Lõuna-Ameerikas, Ida-Euroopas või SRÜ riikides.
Kompaniide lõikes on kõige turvalisem lennata Finnairi, SASi ja Belgia Sabena lennukitega.
Rootsi lennundusameti turvalisusspetsialisti Hans Kjälli sõnul on odavaid lende pakkuvate kompaniide turvalisuses sageli kasvuruumi.
Näiteks tõi Kjäll USA ValuJeti, mille lennukiga toimus raske õnnetus 1996. aastal. Euroopas pakuvad odavaid lende Virgin Air ja Ryan Air.
Soome lennukitega toimus viimase aja raskeim õnnetus 1996. aastal Tallinnas, mil Finnairi tütarfirma Karairi lennuki juures sai surma Tallinna lennuvälja töötaja.
Soomes on õnnetuse piiril olevad juhtumid viimase aasta jooksul kahekordistunud.
70--80 protsenti kõigist lennuõnnetustest toimub lennukimeeskonna süül. KL-ETA-ÄP
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele