• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taani kauba import muutus keeruliseks

    Kauba toome Saksa-maalt. Transpordifirmad, kellega koostööd teeme, on alati andnud mõista, et streikide puhul saab marsruuti muuta.
    Kui Poolas peaks mingi streik toimuma ja Saksamaalt tulles ei saaks sealt veokiga läbi sõita, siis on olemas ühendus laevaga Rootsi või Soome. Sealt tuuakse kaup Eestisse. Ühesõnaga maatransport vahetatakse meretranspordi vastu.
    Lisakulud, mis marsruudi muutmisest tekivad, jääksid transpordifirma või kauba müüja kanda. See on meil lepingus sees.
    Taani streigiga seoses tuli meil muuta vaid ühe töötaja lennumarsruuti. Ta pidi Poola koolitusele sõitma Kopenhaageni asemel Helsingi kaudu.
    Keegi hädaline, kellel oli väga vaja oma kaup Taanist Eestisse saada, pakkus täiskoorma tavalisest, 25 000--27 000kroonisest hinnast 25% kõrgemat hinda.
    Streigist haaratud riiki vedaja saatmine nõuab hästi ülesehitatud lepingut, mis kaitseks veofirmat. Ooteaegade tekkimisel peab need keegi vedajale kinni maksma. Kahtlemata on kliendil kergem saada transpordifirmat riskima, kui tema kaup moodustab veofirma veetavatest kaubakogustest üle 50%.
    Kui kliendi kauba saabumine viibib seetõttu, et vahepeal on kusagil transiitriigis alanud streik, siis CMR-konventsiooni järgi vedaja ei vastuta asjaolude eest, millest ta ei saanud hoiduda või mida ta ei võinud ette näha.
    Kauba omanikul ei ole võimalik kindlustuse abil riske 100% maandada.
    Veosekindlustuses on nagu muudes kindlustusliikides standardlepingutes alati välistatud streigi- ja sõjariskid. Nende riskide vastu saab kindlustada, lisades veosekindlustuse baastingimustele vastava klausli. Sellest hoolimata ei ole kindlustatud viivitustest tekitatud kahjud ja kulud. Streigiriski klausli lisamisel kindlustuslepingule kindlustusmakse märkimisväärselt ei suurene.
    Kui autovedaja saab streigist tulenevate nõuete korral end edukalt kaitsta CMR-konventsiooni sätete alusel, siis korralikku know-how olemasolul on mõningatel juhtudel võimalik kauba omanikul tekitatud kahju autovedajalt sisse nõuda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Triinu Järviste: kas Eesti haiglaid tohib piiramatult rahastada?
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
USA peamised indeksid punased
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: kaua tants kinnisvaraturul ja pinged tööturul veel kestavad?
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Andmekaitsele läbi sõrmede vaatamine maksab miljoneid
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.