Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Paulig ja Tartu õlletehas petsid tarbijat?

    Loomulikult tunnen ma ennast petetuna, sest kui ma ostan kaupa, siis ma ka usun, et saan makstava raha eest õige asja.
    Kui ma oleksin võtnud selle Värska pudeli ja joonud seda Värska vett, siis vaevalt, et ma nii suur ekspert olen, et saaksin aru, et tegemist pole õige Värskaga.
    See on suurepärane, et selliseid asju avastatakse. Muidugi tekitab see hämmeldust, et selliste asjadega üldse tegeletakse.
    Kui need välja tulevad ja ühiskond reageerib negatiivselt, siis ongi see kõige tõhusam tarbijakaitse. See aitab tõenäoliselt tulevikus sellist äriajamist vältida. Head mainet on väga lihtne kaotada, aga seda taastada on kole raske.
    Ma ei ole jõudnud lehti lugeda ja selle Tartu õlletehase juhtumiga veel tutvuda. Esimese hooga ma ütleksin, et juhtub ikka. Ma ei ütleks, et asi on viimasel ajal hullemaks läinud. Tarbijakaitse seisukohast on oluline muidugi kiire reageering ja avalikustamine. Eks selliseid asju juhtub ja kui alust on, siis ongi kõige õigem relv avalikustamine. Pärast seda on firmadel ikka väga raske edasi toimida.
    Pauligi juhtum oli meile üllatav. Eks firma peab selle asja nüüd ise ära selgitama ja ta on püüdnudki tagamaid selgitada. Ilmselt peab omapoolse selgitusega välja tulema ka Tartu õlletehas.
    Ma ei ole asjaga täpselt kursis. Usunaga, et tarbijakaitse probleem võib Eestis päris tõsine olla. Olen veendunud, et sisseveetava toodangu hulgas võib olla sellist toodangut, mis ei ole originaaltoode.
    Kui Eesti tootja üritab originaali pähe midagi muud müüa, siis on see ka iseenda petmine. Kui klient sellest aru saab, siis ei ole ta enam pikka aega selle firma klient.
    Peab ikkagi järgima sellist põhimõtet, et kliendi suhtes ollakse aus. Usaldust tagasi võita on äärmiselt raske.
    Kui nii oli, nagu see ajakirjanduses välja paistis, siis on tegemist tarbija petmisega. Probleem on selles, et tarbijat petetakse iga päev ja igal pool, aga praegusel juhul on taga võimsad nimed. Kui sama teeks Anttila, siis saaks ta oma pettusega sama tuntuks.
    See, et firmast kunagi sedasi ei kirjutataks, on sügavalt firma enda eetiline küsimus. Kui suur firma julgeb endale sellist eksimist lubada, siis on see firma juhtkonna enda asi. Ma arvan, et see eksimus on nii Pauligile kui Tartu õlletehasele väga kallis.
    Pauligi puhul ma ei oskagi seisukohta võtta, sest nad andsid ka selgitusi.
    See, mis aga Tartu õlletehasega juhtus, on, ma kardan küll, lihtsalt mõne madalama astme juhi aps. Muidugi on tegemist väga kallite vigadega.
    Tarbijakaitse võimalused on väga piiratud. Turgudel toimub tarbijate petmine päevast päeva. Kui tarbijakaitsja ei saa jagu üksikisikust ettevõtjatest ja väikefirmadest, siis mis me veel suurtest räägime.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karoli Niilus: riigihangetega saab aidata lahendada keskkonna- ja sotsiaalprobleeme
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Modera kasvatas poole aastaga müüki 60%
Automüügitarkvara tootev Eesti ettevõte Modera kasvatas selle aasta esimesel poolel müüki 60%, ettevõtte tulu ulatus 654 846 euroni.
Automüügitarkvara tootev Eesti ettevõte Modera kasvatas selle aasta esimesel poolel müüki 60%, ettevõtte tulu ulatus 654 846 euroni.
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Euroopa annab Ukrainale miljard eurot uut abi
Euroopa Parlament otsustas täna anda Ukrainale miljard eurot uut makromajanduslikku finantsabi.
Euroopa Parlament otsustas täna anda Ukrainale miljard eurot uut makromajanduslikku finantsabi.
Kaliningradi kuberner: Venemaa võib peatada transiidi läbi Balti riikide
Venemaa võib vastuseks Leedu Kaliningradi niinimetatud blokaadile peatada kaubavahetus läbi Balti riikide, ütles Kaliningradi oblasti kuberner Anton Alihhanov.
Venemaa võib vastuseks Leedu Kaliningradi niinimetatud blokaadile peatada kaubavahetus läbi Balti riikide, ütles Kaliningradi oblasti kuberner Anton Alihhanov.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.