Adidas, kelle käes on 34% maailma jalgpallisaabaste turust, kuulub maailmameistrivõistluste ametlike sponsorite hulka, kes peale ametliku sponsorsumma kulutab võistluste ajal Prantsusmaal reklaamile 150 miljonit franki ja annab kõigile 15 000 võistluste korraldajale täisvarustuse. Analüütikud prognoosivad, et see kõik kokku tõstab Adidase aktsiat börsil ca 10%.
1990. aastate algul oli Adidas suures kriisis ja 1992. a jõudis tema kahjum 1,2 miljardi Eesti kroonini. Aasta hiljem sai firma suuromanikuks ja tegevdirektoriks prantslane Robert Louis-Dreyfus, kes enne seda oli korda teinud Briti reklaamifirma Saatchi & Saatchi. Pärast Adidase suurt ümberkorraldamist viis Dreyfus selle 1995. a börsile, mille järel on Adidase väärtus neljakordistunud. Firma mullune käive oli 53,6 miljardit Eesti krooni ja netokasum 3,72 miljardit krooni.
Adidas, mis saavutas suurema tuntuse siis, kui Saksamaa tuli 1954. a jalgpallis maailmameistriks, on viimasel ajal suutnud taas oma kaubamärgile positiivse imago luua ja jälle moodi läinud. Ta on suurendanud selle aasta esimese kvartaliga trenditundlikus Suurbritannias läbimüüki 40% ja tahab 4--5 aastaga suurendada turuosa USAs 5 protsendilt 15-le.
Pärast seda, kui Adidas ostis mullu 8 miljardi Saksa marga eest 39% Prantsuse suusa- ja golfivarustuse tootja Salomoni aktsiatest, möödus Adidas Reebockist ja tõusis Nike'i järel teisele kohale. Uue Saksa-Prantsuse firma toodangust moodustavad spordirõivad 45%, spordijalatsid 36% ja muu varustus 19%. Umbes 55% oma toodangust müüb Adidas Euroopas ja 30% USAs.
Adidas on üks peapretendente 1998. a Euroopa parima firma nimetusele. DI-ÄP
Seotud lood
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele