Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suure kambaga piknikule ei saa

    Seitsmekohalise mahtuniversaaliga Toyota Picnic saab seitsmekesi piknikule sõita vaid siis, kui piknikukorv maha jätta. Vastasel korral jääb koju kaks pidulist, et saaks pagasiruumina kasutusele võtta tagumise istmerea või istmed hoopis eemaldada (kolme istmerea taha jääb vaid 150 liitrit ruumi). Seega ei liha ega kala -- sõiduautoks suur, korralikuks mahtuniversaaliks pisike... Norimiseks pole siiski põhjust, sest termin «mahtuniversaal» ei tähenda juba mitu aastat Renault Espace'i või Chrysler Voyageri klassi sõidukeid. Tänapäeval on mahtuniversaale nii suuri, keskmisi kui ka päris pisikesi.
    Võrreldes näiteks Volkswagen Sharani või selle sõsarmudeli Ford Galaxyga on Picnic väiksem (ja sõiduautolikum). Omavahel kaheliitrise mootoriga Sharani ja Picnicu võrreldes saab see selgeks baasandmetest -- Picnic on Sharanist pisem ja kergem, kuid see-eest erksam.
    Picnicus jääb ruumi seda vähemaks, mida enam esiotsast tahapoole suunduda. Esiiste -- ekstraklass, keskmine rida -- normaalne, kolmas rida -- kitsavõitu, pagasiruum -- sisuliselt olematu...
    Küll aga teeb rõõmu suur panipaikade hulk (sahtlitest-laegastest kuni purgihoidjateni), mis võimaldab hulk asju ära paigutada. Väga mugavalt on üks suur laegas paigutatud keskkonsooli keskele, ainus etteheide, et selle polsterdamine tuleb endal ette võtta...
    Toyota venitas Picnicu Eestisse toomisega kaua. Jaapanis oli ta (seal küll Ipsumi nime all) saadaval juba 1996. aastal. Avensise suurema venna (nii salongis kui ka kapoti alt leiab otsese suguluse selle mudeliga) salong on lihtne ja ülevaatlik, kuid jaapani autodele omaselt isikupäraga ei hiilga. Selles osas on auto välimus õnnestunum. Kui täpne olla, siis on Picnic Avensisest vanem ja Avensis ei saa kuidagi Picnicu baasmudeliks olla.
    Toyotal on Euroopa turul nüüd kaks sama klassi sõidukit. Teine mahtuniversaal Previa on tunduvalt isikupärasem, kuid ilmselt peletab liigne omapära suure osa ostjaid hoopis eemale.
    Picnicu mootor on tuttav Toyota kaheliitrine, kuid seda on pisut moderniseeritud. Tänu väikesele massile on dünaamika igati sõiduauto tasemel -- 100 km/h saab kätte 10,9 sekundiga, mis lööb sama suure mootoriga Sharani tervelt 4,5 sekundiga. Omad plussid teenib Sharan aga mahutavuses.
    Keskmine kütusekulu jääb tavasõidul alla 10 l/100 km. Suurematel kiirustel hüppab kütusekulu Soome tehnikaajakirja Tekniikan Maailma andmetel üles, põhjuseks mahtuniversaali kehvem aerodünaamika.
    Mahtuniversaalide fännidel on esimesteks küsimusteks diiselmootori ja neljarattaveo olemasolu. Esialgu pole küsijaid millegagi rõõmustada. Tõsi, 2,2-liitrine turbodiisel on tulemas. Neliveoga on asi nukram -- ehkki neliveoline Ipsum on olemas, pole keegi midagi neliveolisest Picnicust kuulnud.
    Kiita võib auto baasvarustust -- kaks turvapatja, elektriaknad, tulede kõrguse regulaator jpm. Mahtuniversaalile sobivalt on tagaistujatele oma ventilaator, samuti on teretulnud võimalus istmete varieerimisega napile pagasiruumile lisa tekitada.
    Tagaklaas kipub määrduma kõigil mitte sedaankerega autodel, ka Picnicul. Siin on suur abi tagaklaasi kojamehest.
    Sügiseselt madala päikesega segab juhti päikesevari, milles olevat peeglit kinni katta ei saa. Üllatavad esiklaasi kojamehed, millest üks on normaalsuuruses, teine aga tõeline kääbus. Tööd teevad mõlemad hästi ja klaas saab korralikult puhtaks.
    Mahtuniversaalide valik on suurem kui varem ja laieneb üha. Tulekul on aga mitmeid üllatusi, näiteks Itaalias tiirleb testiradadel A-mersut meenutav pisimull...
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Adani Group: järjekordne suur petuskeem raputas maailma
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
India mogul Gautam Adani, kes veel jaanuari alguses maadles Elon Muskiga teise koha pärast maailma rikkaimate nimekirjas, on vähem kui kuu aja jooksul kaotanud nimekirjas 20 positsiooni.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Tele2 Eesti juht lahkub ametist
Telekomifirma Tele2 Eesti ettevõtte juht Chris Robbins on otsustanud lahkuda ametist ja Eestist.
Telekomifirma Tele2 Eesti ettevõtte juht Chris Robbins on otsustanud lahkuda ametist ja Eestist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.