Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täisteenindusliising võimaldab kontrollida ja säästa kulutusi

    Täisteenindusliisingu mõte on vabastada firmad ja inimesed, kellel autodega tegelemine ei ole põhitegevus, autodega seonduvatest probleemidest ja muredest.
    Täisteenindusliising on üles ehitatud kasutusrendi põhimõttel, sellest ka tingimused vastavalt Eesti maksuseadustele.
    Kui firma ei ole spetsialiseerunud autondusele ja eesmärk ei ole olla pidevalt kursis muutuste ja arenguga autoturul, on auto kasutamisega seonduvad kulud ettearvamatud ning riskantsed.
    Autot soetades saab paratamatult kaasa ka kõik auto kasutamisega seonduvad probleemid, nagu finantseerimine, mitmesugused maksud, amortisatsioon, kindlustused ja kindlustusjuhtumite ning õnnetuste käsitlemine (politsei, remont).
    Neile lisanduvad remondi kvaliteet, asendusauto puudumine avarii või auto varguse korral, regulaarsete tehnohoolduste korraldamine, talvekummid, auto müük ja selleks ettevalmistus.
    Paljud sellised probleemid kaasnevad ka auto soetamisel kasutusrendi või kapitalirendi põhimõttel. Seega peab firma tööl hoidma inimest, kes kõigi nende probleemidega tegeleks.
    Kui aga jätta need küsimused tähelepanuta, tuleb inimestel, kes on tööle võetud muudel eesmärkidel, raisata oma aega probleemide lahendamise peale, milles nad ei pruugi olla professionaalid.
    Ka nende tööeag on väärtuslik ja on võimalik, et nad ei ole valmis autodega seotud probleeme piisavalt heal tasemel lahendama. Võib esineda ettenägematuid olukordi ja kahjusid, mida oleks saanud ära hoida.
    Täisteenindusliising võib tunduda kallis võrreldes tavalise liisinguga, mida pakuvad pankade tütarfirmad, kuid see-eest sisaldab ta rea välistamatuid lisateenuseid.
    Kõik liisingufirmad nõuavad superkaskokindlustust, mis kataks kõik riskid, samuti on auto kasutamiseks alati vajalik kohustuslik kindlustus, auto aastamaks, hooldused jms.
    Täisteenindusliisingu korral on need kulutused jaotatud võrdselt kogu rendiperioodile. Ka on rendimaksed fikseeritud kogu perioodiks, kaitstes sõiduki kasutajat turu muutuvate tingimuste vastu.
    Kui lisada kõik kaasnevad kulutused, selgub, et täisteenindusliisingu rendimakse on samaväärne tegelike kulutustega, mida kannab iga autoomanik.
    Samas hoolitseb liisingufirma kõigi murede eest, mis seonduvad auto kasutamisega: suhted kindlustusfirmadega, kahjukäsitlusfirmadega, hooldused, kummide vahetus jne.
    Täisteenindusliisingu puhul on kindlustusvõtjaks teenust pakkuv firma, kes võtab enda kanda ka kõik ülesanded ning kohustused, mis seonduvad kindlustusega.
    Kui osta kindlustused ise, siis võtate endale kogu riski kompensatsioonide jms saamise osas. Samas tuleb kanda kohustused, mis kaasnevad kahjukäsitlusega juhul, kui autoga on juhtunud avarii, mis on üsna aega ning energiat nõudev protseduur.
    Liisingut kasutades ei pea tulevikus muretsema, kui tekib vajadus kasutatud autot müüa.
    Lepingu lõppedes tagastatakse auto liisingufirmale. Seega ei pea liisingu kasutaja tegelema kasutatud auto(de) realiseerimisega kohalikul turul ning sellega kaasnevate probleemidega. Kui aga soovite autot pärast liisinguperioodi endale osta, on ka see võimalik.
    Autor: Priit Parktal
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.