Täisteenindusliisingu mõte on vabastada firmad ja inimesed, kellel autodega tegelemine ei ole põhitegevus, autodega seonduvatest probleemidest ja muredest.
Täisteenindusliising on üles ehitatud kasutusrendi põhimõttel, sellest ka tingimused vastavalt Eesti maksuseadustele.
Kui firma ei ole spetsialiseerunud autondusele ja eesmärk ei ole olla pidevalt kursis muutuste ja arenguga autoturul, on auto kasutamisega seonduvad kulud ettearvamatud ning riskantsed.
Autot soetades saab paratamatult kaasa ka kõik auto kasutamisega seonduvad probleemid, nagu finantseerimine, mitmesugused maksud, amortisatsioon, kindlustused ja kindlustusjuhtumite ning õnnetuste käsitlemine (politsei, remont).
Neile lisanduvad remondi kvaliteet, asendusauto puudumine avarii või auto varguse korral, regulaarsete tehnohoolduste korraldamine, talvekummid, auto müük ja selleks ettevalmistus.
Paljud sellised probleemid kaasnevad ka auto soetamisel kasutusrendi või kapitalirendi põhimõttel. Seega peab firma tööl hoidma inimest, kes kõigi nende probleemidega tegeleks.
Kui aga jätta need küsimused tähelepanuta, tuleb inimestel, kes on tööle võetud muudel eesmärkidel, raisata oma aega probleemide lahendamise peale, milles nad ei pruugi olla professionaalid.
Ka nende tööeag on väärtuslik ja on võimalik, et nad ei ole valmis autodega seotud probleeme piisavalt heal tasemel lahendama. Võib esineda ettenägematuid olukordi ja kahjusid, mida oleks saanud ära hoida.
Täisteenindusliising võib tunduda kallis võrreldes tavalise liisinguga, mida pakuvad pankade tütarfirmad, kuid see-eest sisaldab ta rea välistamatuid lisateenuseid.
Kõik liisingufirmad nõuavad superkaskokindlustust, mis kataks kõik riskid, samuti on auto kasutamiseks alati vajalik kohustuslik kindlustus, auto aastamaks, hooldused jms.
Täisteenindusliisingu korral on need kulutused jaotatud võrdselt kogu rendiperioodile. Ka on rendimaksed fikseeritud kogu perioodiks, kaitstes sõiduki kasutajat turu muutuvate tingimuste vastu.
Kui lisada kõik kaasnevad kulutused, selgub, et täisteenindusliisingu rendimakse on samaväärne tegelike kulutustega, mida kannab iga autoomanik.
Samas hoolitseb liisingufirma kõigi murede eest, mis seonduvad auto kasutamisega: suhted kindlustusfirmadega, kahjukäsitlusfirmadega, hooldused, kummide vahetus jne.
Täisteenindusliisingu puhul on kindlustusvõtjaks teenust pakkuv firma, kes võtab enda kanda ka kõik ülesanded ning kohustused, mis seonduvad kindlustusega.
Kui osta kindlustused ise, siis võtate endale kogu riski kompensatsioonide jms saamise osas. Samas tuleb kanda kohustused, mis kaasnevad kahjukäsitlusega juhul, kui autoga on juhtunud avarii, mis on üsna aega ning energiat nõudev protseduur.
Liisingut kasutades ei pea tulevikus muretsema, kui tekib vajadus kasutatud autot müüa.
Lepingu lõppedes tagastatakse auto liisingufirmale. Seega ei pea liisingu kasutaja tegelema kasutatud auto(de) realiseerimisega kohalikul turul ning sellega kaasnevate probleemidega. Kui aga soovite autot pärast liisinguperioodi endale osta, on ka see võimalik.
Autor: Priit Parktal