Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uued autod lähevad kallimaks
Mootori töömahust ja sõiduki vanusest sõltuv uus autode aktsiisimäär hakkab kehtima järgmise aasta 1. aprillil. Kasutatud autode aktsiisimaksule lisandub ka aastamaks, mis on kuni kümne aasta vanustel sõidukitel 500 krooni ühe aasta kohta ja vanematel autodel 1000 krooni aasta kohta.
Näiteks uue 1600cm³ silindrimahuga auto aktsiisimaks tõuseb seniselt 2400 kroonilt 4000 kroonini. Sama võimsa viie aasta vanuse auto aktsiisimaks on uue seaduse järgi 6500 krooni.
Kõige enam tõuseb 2500--3000cm3 ja üle 3000cm3 mootorimahuga autode aktsiisimäär, vastavalt 15 ja 10 korda. Nii ületab rohkem kui 3000cm3 Mercedes-Benzi või BMW aktsiisimaks järgmisel kevadel 100 000 krooni.
Rahandusminister Mart Opmanni sõnul peaks edaspidi vähenema loodust saastavate vanemate ja suurema silindrimahuga sõidukite sissevedu Eestisse. Opmann tunnistas, et pärast aktsiisimäära tõstmist tõusevad ilmselt ka autode müügihinnad ja autode import väheneb kuni viiendiku võrra.
ASi Itaalia Auto juhatuse esimees Mart Kongo ütles, et automüük on praegu niigi madalas seisus ja sellised uudised rõõmu ei tee. Eelmisel kuul müüdi Eestis kõigest 658 uut sõiduautot, mis on 27% vähem kui mullu novembris.
«Loomulikult tõstab aktsiisi suurenemine autode hinda ja eelistama hakatakse väiksema kubatuuriga autosid,» tunnistas Itaalia automarke Fiati ja Alfa Romeod müüv Kongo.
Kasutatud autode müüjad lähiajal hinnatõusu ei ennusta. ASi E-Auto Line juhatuse esimees Peeter Toomsoo sõnas, et viimasel ajal tuuakse kasutatud autosid Eestisse väga vähe, sest kohalik turg on autosid täis. «Müüakse neid vanu autosid, mis Eestis juba olemas on,» kinnitas ta.
Rahandusministeerium prognoosib autoaktsiisist järgmisel aastal teenida 407,4 miljonit krooni, mis on üle nelja korra rohkem kui tänavu.