Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota lubab remontija juurde
Toyota uue kaubamärgi, kiirhoolduse eeliseks on see, et klient saab aega kinni panemata lahendada väiksemaid probleeme ja suhelda seejuures vahetult töö teostajaga.
Kiirhoolduse erinevus tavahooldusest seisneb ajaliselt lühemate (alla tunni kestvate) remonttööde tegemises. Siia kuuluvad rehvide, piduriklotside, pirnide vahetus jne.
Teenindaja saab kiirhooldust alustada vahetult pärast vestlust kliendiga. Eeldatavasti kujunevad kliendi ja teenindaja vestlused meeldivaks, sest peale erialase ettevalmistuse on remondimehed saanud koolitust klienditeeninduse ning suhtlemisoskuse alal.
Laos varuosade järel käimisele uue teenuse puhul aega ei kulu, sest vajalike tarvikute ladu on teeninduses olemas.
Kliendile ei lähe kiirhooldus tavahooldusest rohkem maksma ja samal ajal võib teha väikese hingetõmbepausi näiteks kohvikus.
Praegu pakutakse kiirhooldust siiski vaid Tallinnas Amserv Autos ning Elke Autos, sest teenuse osutamiseks on vaja piisavalt ruumi. Vajaduse tekkides on võimalik teenuse pakkumist laiendada ka mujale.
Toyota sõidukite ametlik hooldekeskuste kett Eestis koosneb kuuest ettevõttest eri linnades: Tallinnas (2), Tartus, Pärnus, Rakveres ja Kuressaares. Kuna praeguste vajaduste rahuldamiseks sellest piisab, tehakse uusi plaane tulevikus. Autoregistrikeskuse andmetel on tänaseks ligikaudu 11 000 Toyota omanikku, enamik Toyotadest pärineb aastatest 1990-- 1999.
Toyota suurim, 2700m2 pinnaga hooldekeskus asub Tallinnas ning on kõige suurem omasugune kogu Baltimaades. Kõik Baltimaades asuvad Toyota hooldekeskused on sertifitseeritud ja vastavad Toyota ülemaailmsetele standarditele.
Toyota just-in-time (õigel ajal õiges kohas)logistiline lähenemine on varuosade kohaletoimetamise aluseks. Iseloomulikud ei ole suured varuosalaod, vaid vajalike osade kiire ja õigeaegne kohaletoimetamine. Enamik kliendi varuosasoove suudetakse rahuldada paari ööpäeva jooksul.
Kõigile originaalvaruosadele ning töödele annab Toyota aastase kvaliteedigarantii. Tootjatehas annab autodele kolmeaastase või 100 000km garantii. Uutele autodele antakse juba 12 aastat kere läbiroostetamise garantiid.
Saksa tehniliste uuringute keskuse TÜV iga-aastastest andmetest nähtub, et Toyotal on väheste vigade ja remondivajadusega sõidukid. Harva tuleb ette niisuguseid juhtumeid nagu nüüd, mil sadu tuhandeid autosid kutsutakse teenindustesse esisillaliigendeid välja vahetama.
Tüüpilised vead, millega Toyota omanik teenindusse pöördub, on seotud kummide ja veeremiga, aga ka plekimõlkimise ning pirnivahetusega. Sageli arvatakse, et teenindusest müüdavad varuosad on liiga kallid ning säästmise eesmärgil otsustatakse B-varuosade kasuks (mitteoriginaalid).
Hinna poolest on originaalvaruosa mõnikord kallim, kuid kvaliteediomadustelt B-varuosast oluliselt parem ning vastupidavam. Näiteks originaalpiduriklotsid kestavad umbes 40 000 kilomeetrit, B-varuosana ostetud aga maksimaalselt 20 000 kilomeetrit.
1. Amserv Auto, Tallinn, Pärnu mnt 232
2. Elke Auto, Tallinn, Mustamäe tee 22
3. Valoor, Tartu, Aardla 23
4. HAT Auto, Rakvere, Tallinna mnt 28
5. Amserv Pärnu, Pärnu, Tallinna mnt 89a
6. Tesman, Kuressaare, Kihelkonna mnt 8a
Autor: Üllar Lanno