• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maastur pistab rinda limusiiniga

    Eile ja üleeile üldsusele esitletud uue Jeep Grand Cherokee roolis olles kipub vägisi ununema, et tegemist ei ole luksusklassi Mercedese, vaid maastikuautoga.
    Äripäevale uut luksusmaasturit tutvustanud ASi Balti Ameerika Auto direktor Maksim Strasch ei suuda muiet tagasi hoida, kui ajakirjanik kitsal teel tagasipööret tehes kõrge kõnniteeserva ees auto pelglikult seisma jätab. «Lase aga julgelt, see ju maastikuauto,» lausub Strasch julgustavalt.
    Tõepoolest, hiljuti uuenduskuuri läbinud Jeep Grand Cherokee roolis unustad, mis autoga tegemist ning siledal linnatänaval sõites ei tule selle pealegi, et sama masinaga võib minna metsa kivide ja kändude otsa turnima.
    Rikkaliku lisavarustusega ameeriklase salongis on limusiinlikult vaikne, vedrustus sujuv ja pehme ning uus 4,7-liitrine bensiinimootor tagab kiirenduse, mis peaks ka kõige nõudlikuma kliendi muhelema panema.
    Miinuspoolelt torkab esmapilgul silma vaid see, et rooli taha istudes leiab parem käsi kõigepealt jaotuskasti kangi. Käigukang on viidud millegipärast hoopis kõrvalistuja käeulatusse. Arvestades aga, et automaatkasti puhul on juhil kangi tarvis vaid liikumahakkamisel ja seismajäämisel, kuulub see näpukas pigem norimise valdkonda.
    Sellest, et limusiini ja maasturi ühtesulatamine on ameeriklastel taas igati õnnestunud, annab märku eestlaste suur huvi lihtrahvale hinna tõttu kättesaamatu masina vastu. Uusi maastureid on müüdud tosina jagu ning ostuhuvilisi ei sundinud salongiuksel ringi keerama ka aprillis jõustunud autoaktsiis. Viimane kergitas kõige kallima masina hinna koguni 65 000 krooni võrra kõrgemale. Seevastu oli 1. juuli aktsiisilangus ostjaile suisa kingitus.
    Autode tarneaeg on pikk ning eriti nõudlikul ostjal on lootust dzhiibiomanikuks saada alles selle aasta lõpus. Maksim Straschi sõnul jõuab Eestisse keskmiselt kaks autot nädalas, millest enamik on ette ära müüdud.
    Vastupidiselt eeldustele pole tänavu Venemaale viidud ühtegi luksuslikku maasturit, sest tollimaks teeb niigi kõrge auto hinna pea kahekordseks. Samuti puudub idanaabritel arvestatav teenindusvõrk.
    ASi Balti Ameerika Auto müügijuht Villu Leegen lausub siiski lohutuseks, et nad on partii autosid omal käel ära tellinud ning valdav enamik ostjaid ei ole värvi suhtes nii nõudlik, et vaevuks kuid ootama.
    Lisavarustuse tellimisest on Cherokee Limitedi puhul üsna kohatu rääkida. Kahetsooniline infrapuna kliimaseade, kuuekohaline CD-boks, enam kui kümmet funktsiooni sisaldav pardakompuuter, elektrooniline mitmekiiruseline automaatkäigukast, uus nelja ratta veo süsteem, nelja ratta ABS-pidurid jpm on Cherokee Limitedi põhivarustuses. Lühidalt -- peale toonitud klaaside ja hirmkalli katuseluugi pole sellele masinale midagi juurde tellida.
    Küll aga on veidi madalama hinnaga (alates 596 300 kroonist) saadaval Grand Cherokee Laredo, millel puuduvad nahkistmed, kliimaseade ja veel nipet-näpet, kuid nende lisamine oleks ka üsna mõttetu. Lihtsam on osta kohe kõrgema varustusastmega Limited.
    Uus Cherokee on esimene Jeep, mis on kujundatud ja testitud lennunduses kasutatava kolmemõõtmelise modelleerimisprogrammiga. Kõik selle abil loodud detailid valmisid esmalt digitaalkujul, alles siis asuti päris ehituse juurde.
    Võrreldes eelmise Grand Cherokeega on tegemist täiesti uue autoga. Masin on ümaram, juurde on tulnud nii pikkust, laiust kui ruumikust. «Vanalt mudelilt on üle võetud vaid 127 detaili,» kinnitab Villu Leegen, kes ei tea päris täpselt isegi, kus need asuvad. Kindel on see, et nii kere, veermik kui mootor on täiesti uued.
    Senise 5,9 ja 5,2 V8 jõuallika asemel on valida kolme variandi (4-liitrise R6, 4,7-liitrise V8 bensiinimootori või 3,1-liitrise turbodiisli) vahel. Ehkki seni on lõviosa müüdud autodest 4,7-liitrise bensiinimootoriga, tuntakse Leegeni sõnul huvi ka ökonoomsema diiselmootori vastu. Üldjuhul ei ole aga luksusmaasturi ostjale mõneliitrine kokkuhoid peamine, sest 162kW V8 ületab turbodiisli võimsuse ligi 60 kilovatiga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui soodne on aeg investeerida hüpoteeklaenu REITidesse?
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Irja Lutsari kogemus - kuidas juhtida, kui sulle soovitakse surma?
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.
Allutatud võlakirjad kui lisavõimalus inflatsiooni tingimustes rohkem teenida
Kuna inflatsioon tõuseb jätkuvalt rekordkõrgete numbritega, on nii eraisikutel kui ettevõtjatel tekkinud küsimus, kuhu investeerida, et raha ei kaotaks oma väärtust. Sellest, miks ei ole praegu parim aeg investeerida kulda või kinnisvarasse ja millised on võimalikud alternatiivsed investeerimisvõimalused Läti turul, räägib BluOr Banki investeerimisalase kliendihalduse juht Andrejs Kočetkovs.
Kuna inflatsioon tõuseb jätkuvalt rekordkõrgete numbritega, on nii eraisikutel kui ettevõtjatel tekkinud küsimus, kuhu investeerida, et raha ei kaotaks oma väärtust. Sellest, miks ei ole praegu parim aeg investeerida kulda või kinnisvarasse ja millised on võimalikud alternatiivsed investeerimisvõimalused Läti turul, räägib BluOr Banki investeerimisalase kliendihalduse juht Andrejs Kočetkovs.
Euroopa rohepöörde juhi kriitika vihastas Eesti tööstureid: see on küüniline ja elukauge
Eestis visiidil olev Euroopa Komisjoni rohepöörde eest vastutav juhtiv asepresident Frans Timmermans kritiseeris, et Eestis ei peaks alati puitu pelletiteks lõikuma ning ahju ajama, selle asemel tuleks luua kõrgemat väärtust ning oma väärtuslikke metsi hoida. Frans Timmermansi väljaütlemine ärritas selgelt siinset taastuvenergia koda ning metsa- ja puidutööstuse liitu.
Eestis visiidil olev Euroopa Komisjoni rohepöörde eest vastutav juhtiv asepresident Frans Timmermans kritiseeris, et Eestis ei peaks alati puitu pelletiteks lõikuma ning ahju ajama, selle asemel tuleks luua kõrgemat väärtust ning oma väärtuslikke metsi hoida. Frans Timmermansi väljaütlemine ärritas selgelt siinset taastuvenergia koda ning metsa- ja puidutööstuse liitu.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.