Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maastur pistab rinda limusiiniga

    Eile ja üleeile üldsusele esitletud uue Jeep Grand Cherokee roolis olles kipub vägisi ununema, et tegemist ei ole luksusklassi Mercedese, vaid maastikuautoga.
    Äripäevale uut luksusmaasturit tutvustanud ASi Balti Ameerika Auto direktor Maksim Strasch ei suuda muiet tagasi hoida, kui ajakirjanik kitsal teel tagasipööret tehes kõrge kõnniteeserva ees auto pelglikult seisma jätab. «Lase aga julgelt, see ju maastikuauto,» lausub Strasch julgustavalt.
    Tõepoolest, hiljuti uuenduskuuri läbinud Jeep Grand Cherokee roolis unustad, mis autoga tegemist ning siledal linnatänaval sõites ei tule selle pealegi, et sama masinaga võib minna metsa kivide ja kändude otsa turnima.
    Rikkaliku lisavarustusega ameeriklase salongis on limusiinlikult vaikne, vedrustus sujuv ja pehme ning uus 4,7-liitrine bensiinimootor tagab kiirenduse, mis peaks ka kõige nõudlikuma kliendi muhelema panema.
    Miinuspoolelt torkab esmapilgul silma vaid see, et rooli taha istudes leiab parem käsi kõigepealt jaotuskasti kangi. Käigukang on viidud millegipärast hoopis kõrvalistuja käeulatusse. Arvestades aga, et automaatkasti puhul on juhil kangi tarvis vaid liikumahakkamisel ja seismajäämisel, kuulub see näpukas pigem norimise valdkonda.
    Sellest, et limusiini ja maasturi ühtesulatamine on ameeriklastel taas igati õnnestunud, annab märku eestlaste suur huvi lihtrahvale hinna tõttu kättesaamatu masina vastu. Uusi maastureid on müüdud tosina jagu ning ostuhuvilisi ei sundinud salongiuksel ringi keerama ka aprillis jõustunud autoaktsiis. Viimane kergitas kõige kallima masina hinna koguni 65 000 krooni võrra kõrgemale. Seevastu oli 1. juuli aktsiisilangus ostjaile suisa kingitus.
    Autode tarneaeg on pikk ning eriti nõudlikul ostjal on lootust dzhiibiomanikuks saada alles selle aasta lõpus. Maksim Straschi sõnul jõuab Eestisse keskmiselt kaks autot nädalas, millest enamik on ette ära müüdud.
    Vastupidiselt eeldustele pole tänavu Venemaale viidud ühtegi luksuslikku maasturit, sest tollimaks teeb niigi kõrge auto hinna pea kahekordseks. Samuti puudub idanaabritel arvestatav teenindusvõrk.
    ASi Balti Ameerika Auto müügijuht Villu Leegen lausub siiski lohutuseks, et nad on partii autosid omal käel ära tellinud ning valdav enamik ostjaid ei ole värvi suhtes nii nõudlik, et vaevuks kuid ootama.
    Lisavarustuse tellimisest on Cherokee Limitedi puhul üsna kohatu rääkida. Kahetsooniline infrapuna kliimaseade, kuuekohaline CD-boks, enam kui kümmet funktsiooni sisaldav pardakompuuter, elektrooniline mitmekiiruseline automaatkäigukast, uus nelja ratta veo süsteem, nelja ratta ABS-pidurid jpm on Cherokee Limitedi põhivarustuses. Lühidalt -- peale toonitud klaaside ja hirmkalli katuseluugi pole sellele masinale midagi juurde tellida.
    Küll aga on veidi madalama hinnaga (alates 596 300 kroonist) saadaval Grand Cherokee Laredo, millel puuduvad nahkistmed, kliimaseade ja veel nipet-näpet, kuid nende lisamine oleks ka üsna mõttetu. Lihtsam on osta kohe kõrgema varustusastmega Limited.
    Uus Cherokee on esimene Jeep, mis on kujundatud ja testitud lennunduses kasutatava kolmemõõtmelise modelleerimisprogrammiga. Kõik selle abil loodud detailid valmisid esmalt digitaalkujul, alles siis asuti päris ehituse juurde.
    Võrreldes eelmise Grand Cherokeega on tegemist täiesti uue autoga. Masin on ümaram, juurde on tulnud nii pikkust, laiust kui ruumikust. «Vanalt mudelilt on üle võetud vaid 127 detaili,» kinnitab Villu Leegen, kes ei tea päris täpselt isegi, kus need asuvad. Kindel on see, et nii kere, veermik kui mootor on täiesti uued.
    Senise 5,9 ja 5,2 V8 jõuallika asemel on valida kolme variandi (4-liitrise R6, 4,7-liitrise V8 bensiinimootori või 3,1-liitrise turbodiisli) vahel. Ehkki seni on lõviosa müüdud autodest 4,7-liitrise bensiinimootoriga, tuntakse Leegeni sõnul huvi ka ökonoomsema diiselmootori vastu. Üldjuhul ei ole aga luksusmaasturi ostjale mõneliitrine kokkuhoid peamine, sest 162kW V8 ületab turbodiisli võimsuse ligi 60 kilovatiga.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.