Tiit Elner • 15 august 1999

Jugaste ja Leito tulid leheturule

Jugastele ja Leitole kuulub lehte välja andvast OÜst Leju & Ko kummalegi kolmandik. Üks kolmandik jäi endisele omanikule, Alvar Kauri OÜ-le Purila.

Endise Hoiupanga juhatuse liikme Jugaste sõnul on Nelli Teataja ainus Eesti kapitalile kuuluv üleriigilise levikuga ajaleht. Viietuhandese tiraazhiga ajaviitelehel on BMFi andmetel 34 000 lugejat.

Sõnumilehe juhtimisest kõrvale lükatud Leito töötab endiselt Schibstedi gruppi kuuluva ASi Eesti Meedia nõunikuna. Lehes kahe kolmandiku osaluse ostmine läks Jugaste sõnul maksma paarsada tuhat krooni. «Eks asi sai alguse minu ja Leito omavahelisest ärplemisest, et kuidas nüüd ikka Eestis kõik lehed saavad välisfirmade käes olla,» ütles Jugaste. «Avastades, et Nelli Teataja on endiselt alles, olin meeldivalt üllatunud.»

Lehte paigutatav raha ei ulatu Jugaste sõnul kindlasti miljonitesse. Möödunud aasta käive oli lehel alla kahe miljoni. Kaks korda nädalas ilmuva lehe kaanehind on viis krooni. Senisele kümnele töötajale palgatakse lisaks veel paar. Üle kümne aasta ilmunud ajaleht on hoolimata reklaami vähesusest omanikele kogu aeg väikest kasumit tootnud, seda eelkõige tänu väikestele kuludele.

«Raske on selle kohta julgustavaid sõnu öelda,» kommenteeris ettevõtmist Õhtulehe peatoimetaja Priit Hõbemägi. «Leheturg on täis.» Jugaste leidis, et ruumi on, näiteks fakti ja fiktsiooni põiminguist huvitatud inimesed. «Teataja ei avalda mitte ainult tõtt, vaid ka tõepäraseid lugusid,» avas ta lehe sisulist külge, mida pole eriti kavas muuta.

Leht pakub ajaviidet vähenõudlikule lugejale. Eelmise numbri pealkirjad olid «Ekskursioon Tallinna eliitbordelli», «Tänavail lamas laipu», «Püssipauk sigitas lapse», «Kati Murutar semmib hobusega», «Kahe-aastane mõrvar». Valdav osa on tõlkematerjalid. Reklaamikäibes on tähtis osa lõbumajadel, kelle reklaame Nelli Teataja ainsa lehena avaldab. «Seda toiteallikat ei tahaks läbi raiuda,» ütles Jugaste.

Hetkel kuum