Aili Kukumägi • 15 november 1999

Uus veeb müüb poole paremini

Hõlpsalt kasutatava kodulehekülje saamiseks tuleb kulutada raha ligi 50 000 krooni ja aega pool aastat.

Paarikümne suurema Eestis autosid müüva firma hulgas ei leidu ühtegi, mis Interneti koduleheküljele loomise vajalikkuses kahtleks. Küll aga on see neil eri arengujärgus.

ASC-l ei olnud tellimuse teostaja oma ülesannete kõrgusel. Balti Realiseerimiskeskus aga uuendas mõni nädal tagasi kodulehekülge, mille tulemusena külastajate arv päevas suurenes 400-lt 600-le.

Eesti Helkama-Autol ei ole veel internetiühendustki, kuid plaanib esimesel võimalusel kodulehekülje luua.

Balti Realiseerimiskeskuse (BRC) jaoks on veebilehekülg kujunenud peamiseks müügikanaliks.

Kodulehekülje muutmise vajaduse tekitas eelkõige külastatavuse ja müügimahtude kasv. Algselt loodi kodulehekülg väga lihtsate vahenditega. Soovida jätsid nii kujundus kui ka otsinguvõimalused, samuti info maht oli piiratud.

Muutuste eesmärk oli suurendada veebilehekülje osatähtsust just esmase info jagamisel kliendile. Leidsime, et koondades kogu teabe müüdava vara kohta koos üksikasjalike kirjelduste ja fotodega ning lisades täpsed müügi- ja liisingtingimused, saab klient kogu olulise info ühest kohast ning väheneb ka müügimeeste koormus.

Oleme püüdnud vastu tulla kliendi ootustele: esitada info lihtsalt, pakkuda palju valikuvõimalusi, luua lihtsa navigatsiooni.

Uuenenud kujul mõjub BRC kodulehekülg atraktiivselt ka tänu uutele kujunduselementidele. Põhjalikult on muudetud struktuuri, mis võrreldes algse kodulehekülje ülesehitusega pakub kliendile rohkem otsinguvõimalusi: leida sobilik sõiduk margi, hinna või aastakäigu järgi, lisaks on kliendil võimalik vaadata sõidukite fotosid.

Kindlasti vajab iga Interneti kodulehekülg pidevat arendamist ja toimetamist.

Lisaks igapäevasele müüginimekirjade uuendamisele käib pidev töö ka kodulehekülje arendamiseks.

Interneti kodulehekülg on meil praegu tegemisel. Tegelikult oli meiepoolne tähtaeg juba tänavu 1. septembril ja hetkel on meie info aadressil www.asc.ee jälgitav, kuid tellimuse lõplikul täitmisel oli mitmeid arusaamatusi. Seetõttu oleme kogu protsessi uuesti alustamas.

Esimese kodulehekülje tegija valisime soovituste, isiklike kontaktide ja eelnevalt teostatud tööde põhjal. Teostajat eelistame seekord valida aga põhjalikumalt ja ilmselt konkursi alusel.

Tõenäoliselt tuleb põhjaliku ja viimistletud kodulehekülje loomisse ja käivitamisse investeerida enam kui 50 000 krooni.

Selle käivitamise peaeesmärk on pakkuda kliendile mugavat ja kiiret info saamise ja vahetamise võimalust meie pakutavate teenuste ja toodete kohta Interneti keskkonnas. Selle tulemusena peaksid saama nii kliendid kui ka muud huvilised infot nii müügil olevate autode, teenuste kui ka BMW, Roveri ja Land Roveri ajaloo kohta.

Hetkel kuum