Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Odava tooli ostja on peagi jälle klient
Sel sügisel on enim müüdud madalama hinnaklassiga toole. Toolimüüjad on optimistlikud, sest odavaid toole ostnud klient on varsti uuesti klient. Võimalik aga, et konkurendi klient.
Korralik tool peab vastu aastaid -- oleneb muidugi kohast, kus seda kasutatakse. Enim kuluvad toolimüüjate hinnangul raadiojaama töötoolid. Nendel istutakse ööpäev läbi, mistõttu isegi hea ja kallis tool on aastaga ribadeks.
Töötooli juures on kindlasti tähtsaim omadus ergonoomilisus. Eelkõige pikkade päevade puhul on tähtis, et tool oleks mugav.
Tooli muudavad mugavaks kõikvõimalikud reguleeritavad mehhanismid, mis panevad tooli istuma keha järgi nagu ülikonna. Bürootoolide on läinud nii keerukaks, et headele toolidele antakse garantii isegi kuni viieks aastaks. Klient on muutunud teadlikumaks ja oskab ka toolimüüjalt mitmesuguste võimaluste kohta küsida.
Aasta lõpp on toolimüüjatel ikka veidi elavam olnud ja jaanuar väljasurnud kuu. Pärast aasta alguse vaikust ennustavad toolimüüjad elavnemist ja müügi kasvu järgmiseks aastaks umbes 10%. Samuti arvatakse, et nõudlus kallimate toolide järele kasvab, kõige odavamate toolide järele aga kahaneb.
Väärib märkimist, et kui läänemaailmas on jõulusoodustused valdavad kõikidele müügiartiklitele, siis meil pakuvad soodustusi üksikud firmad ja jätavad sellegi üllatuseks.
Kui varem eelistati neutraalsetes värvides toole, siis nüüd on klientide värvisoovid läinud julgemaks. Tihti soovitakse erksamaid toone, eelistatakse sinist ja kollast. Hallid ja mustad toolid on siiski jätkuvalt nõutud. Sageli eelistatakse siiski tumedaid toole, sest neid peetakse kergemini hooldatavateks.
Valdavalt tuuakse Eestis müüdavad toolid Saksamaalt ja Itaaliast.
Autor: Anu Tarvis