• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Debriefing koolitab ostjat ja pakkujat

    Riigihangete veelgi läbipaistvamaks muutmiseks on rahvusvahelises praktikas kasutatav debriefing (ingl k), mis seisneb ebaedukate pakkujate informeerimises ja neile nende pakkumiste mittevastavuse põhjuste selgitamises. Seda tehakse nii telefonitsi, kirjalikult või keerukamate hangete puhul ka kohtumiste vormis suuliselt.
    Debriefing?ut loetakse kasulikuks, kuna pakkujal on järgmine kord võimalik teha parem pakkumine. Seda võib vaadata ka hüvitisena pakkuja jõupingutuste eest ning igal juhul muudab ta hankeprotsessi läbipaistvamaks. Omamoodi debriefing koolitab nii ostjat kui ka pakkujat ja suurendab nende vastutustunnet. Iseasi, kas Eesti ühiskond selleks valmis on.
    Riigihangete seaduse eelnõus tekitab segadust § 54.1 sõnastus, mis sätestab, et ostja peab kasutama avatud pakkumismenetlust. Oletades, et eelnõu väljatöötamisel on lähtutud ELi direktiividest, mille järgi on nii avatud kui ka piiratud pakkumismenetlused võrdväärsed, on ostja otsustada, millist menetlust ta kasutab ? see tuleks aga eelnõus selgesõnalisemalt väljendada.
    Nagu ka eelnõust näha, on piiratud pakkumismenetlus sisuliselt kaheetapiline, mille puhul esimesel etapil valitakse välja kvalifitseeritud pakkujad. Rahvusvahelises praktikas rakendatakse sellist menetlust laialdaselt nt konsultanditeenuse hanke korral, kus kõige olulisem on konsultandi või eksperdi kvalifikatsioon ja alles siis maksumus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Facebooki tulemused panid aktsia veidi tõusma
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Urve Palo lahkub Novoloto tegevjuhi kohalt
Endine mitmekordne minister Urve Palo teatas, et lahkub 15. detsembrist kasiinotehnoloogia kontserni Novomatic AG kuuluva OÜ Novoloto tegevjuhi kohalt ning alustab tööd juhtimiskoolitajana,
Endine mitmekordne minister Urve Palo teatas, et lahkub 15. detsembrist kasiinotehnoloogia kontserni Novomatic AG kuuluva OÜ Novoloto tegevjuhi kohalt ning alustab tööd juhtimiskoolitajana,
Kokku varisenud ERIALi niiditõmbaja aitas politseiametnikule maja ehitada Süüdistus kirjeldab raha keerutamist ja omastamist
Kokku kukkunud hoiu-laenuühistu ERIAL niiditõmbajad kuulsid reedel kohtu ees prokuröri kirjeldusi sellest, kuidas nad hoiustajate raha keerutasid ja oma huvides kasutasid, aga ka politseiametniku ära ostsid.
Kokku kukkunud hoiu-laenuühistu ERIAL niiditõmbajad kuulsid reedel kohtu ees prokuröri kirjeldusi sellest, kuidas nad hoiustajate raha keerutasid ja oma huvides kasutasid, aga ka politseiametniku ära ostsid.