• OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,97%5 751,13
  • DOW 300,3%42 080,37
  • Nasdaq 1,45%18 182,92
  • FTSE 100−1,36%8 190,61
  • Nikkei 2250,87%39 276,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,17
  • OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,97%5 751,13
  • DOW 300,3%42 080,37
  • Nasdaq 1,45%18 182,92
  • FTSE 100−1,36%8 190,61
  • Nikkei 2250,87%39 276,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,17
  • 05.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärile ja meelelahutusele oma otsingumootorid

Otsingusaite ja katalooge on internetis tuhandeid. Vaatame, milliseid mootoreid kasutada tavaliseks otsinguks ja millised annavad parimaid tulemusi ärialase info otsingul.
www.yahoo.com
Yahoo! on Altavista kõrval arvatavasti kõige kuulsam. Miinus on hoolimata suurest andmebaasist valdavalt USA-põhisus. Suhteliselt ebavajaliku lisana on Yahoo! avalehel uudised.
www.google.com
See suur mootor otsib enam kui miljardi lehekülje hulgast. Kaks aastat tagasi loodud saidi esilehel saab sisestada otsingusõna ning ekraanile ilmuvad väga kiiresti kõik antud tähejärjendit sisaldavad failid. Otsinguks kasutatavaid keeli on võimalik valida. Lehekülje muudab kiireks ka vähene graafika.
www.mamma.com
Sellelt lehelt leiab suurima otsingumootori, millel on 4,9 miljonit kasutajat kuus. Valida saab kategooriate vahel. Kokku kammib otsija läbi kümme suurt otsingulehekülge, analüüsib tulemusi ning esitab kõige tõenäolisemad ja paremad vasted.
Twww.raging.com
Tegemist on Altavista otsingu peegeldusega, erinevus on aga reklaami, kategooriate ning uudiste puudumises. Andmebaasis on väidetavalt 350 miljonit lehekülge. Vastused pole alati piisavad, kuid kiire töötamine korvab paljutki.
www.kompass.com
Business-to-business (B2B) ehk firmadele mõeldud otsimootor, mis annab vasteks vaid äriga seotut. Andmebaas on väga suur, usaldust peaks äratama ka firma pikk tegutsemisaeg väljaspool veebi ? kokku ligi 50 aastat. Esilehel on erinevad teemad välja toodud, teemade alt avaneb hulk alateemasid. Kui otsitava firma tegevusvaldkond on teada, peaks olema seda üsna lihtne leida. Kohe alguses võib valida ka riigi, kus firma peaks asuma.
www.b2bnow.com
Üks juhtivamaid B2B tüüpi otsingulehekülgi maailmas. Kategooriaid pole kahjuks nii palju kui mõnel teisel mootoril, seega võtab kindla firma leidmine rohkem aega. Firmade kohta on koostatud üldine iseloomustus, mis aitab kiiremini luua mingit pilti otsitavast.
www.globis.com
Avalehel saab otsida tähestiku järjekorras reastatud tegevusvaldkondade järgi, nimekiri on piisavalt pikk ja mitmekülgne. Otsida võib ka märksõnade järgi. Pärast sõna sisestamist saab määrata, kas otsitakse tootegruppide või firmanimede hulgast. Globise andmebaas pole kahjuks piisavalt suur.
www.b2bexplorer.com
Kuigi see sait on võrdlemisi aeglane ja mitte just väga suure andmebaasiga, tasuks seda siiski külastada, sest otsimiseks on mitmeid võimalusi (võtmesõna, firma nimi, tegevusala, riik).
www.europages.com
Otsisõnade sisestamiseks on kaks lahtrit ? üks kindla toote, teine firma nime järgi otsimiseks. Olemas on ka võimalus otsida kategooriate kaudu. Ka andmebaas on Europagesil üsna suur.
www.euroseek.com
Otsingut võib teostada nii etteantud kategooriate kui ka märksõnade järgi. Valida saab kasutajale sobiva keelekeskkonna. Lehekülge näidatakse Eestist tulnud külastajatele automaatselt eesti keeles. Päringu saab teha kas üle maailma või vaid kindla riigi ulatuses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele