Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks lihtne kõne
Igaühel elus tuleb kunagi pidada vähemalt üks kõne, olgu siis heade sõprade, töökaaslaste või võhivõõraste terava tähelepanu all. Tasub meeles pidada, et publik ei tea, et te pabistate. Järgnevalt mõned lihtsad nipid, kuidas vähendada läbikukkumise ohtu. Kõne edu peitub muljetavaldavas alguses ja lõppsõnas.
- Kõne sissejuhatuseks võiks kuluda 10?15 ajast. Heaks alguseks sobib tsitaat ? neid on lihtne leida, oma teemaga siduda ja need lasevad teid targana näida. Kui oskate nalju rääkida, alustage naljaga. Ainult mõelge enne, et sel naljal poleks solvavat alatooni.
- Kõne algusse sobib jahmatama panev ja intrigeeriv fakt või statistika. Jälgige, et faktid oleksid elulähedased ja päevakajalised.
- Koheselt püüab tähelepanu see, kui ütlete, et midagi on tähtis. Rõhutage oma teema tähtsust!
- Näidake publikule, et te olete vaevunud neid tundma õppima. Kuulajale meeldib alati, kui te temast midagi teate. Samuti on hea, kui saate näidata, et teil on publikuga midagi ühist.
- Isiklikud lood on teie kui kõnepidaja suurimaks varaks. Need õnnestuvad, sest on reaalsed. Seega tasub talletada nii palju lugusid kui suudate.
Järgnevalt mõned teemad:
- teie kõige piinlikum või eluohtlikum kogemus
millal olite kõige vihasem
kõige ebasobivam kiri, mille olete kunagi saanud
sõbra, sugulase või kaastöötaja kõige veidram harjumus
teie esimene tööpäev, kohtamine
teie poolt kunagi tehtud suurim viga
kõige kummalisem juhtum ärikohtumisel
kõige kohutavam ülemus, kes teil kunagi on olnud
kõige imelikum kingitus, mille olete saanud
Autor: ÄP