Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikevolvo ei jää suurtele alla

    Väliselt on uue ja vana 40 vahel üsna raske vahet teha isegi neil, kes autodest üht-teist taipavad. Pamperitel asuvad kollased külgrefleksid on venitatud pikemaks, esitulede klaasid on ilma triipudeta ja esimesel põrkeraual asuvalt kummiliistult on keskel tükk välja lõigatud. Kõik! Ka salongis peab muudatusi lausa otsima, kuid tähelepanelikumal jälgimisel selgub, et keskkonsool on muutunud S80 ja V70 sarnaselt soliidsemaks ja juhtnupud mugavamateks, samuti on paranenud armatuurlaua materjal.
    Peamised uuendused on toimunud aga auto sisemuses, ühtekokku vahetati välja 1500 detaili. Ja see annab ka tunda sõiduomadustest. Ehkki rool on linnasõidul veidi liiga kerge ja proovisõiduautol all olevad laiad rehvid kipuvad rööbastes veidi rooli käes loksutama, hoiab kiirustundlik rool auto maanteel suuremal kiirusel väga hästi teel.
    Eriti nauditavaks teeb sõidu võimsust juurde saanud kaheliitrine turbomootor, millel võimsust 165 hobujõudu. Igatahes võib autoga rahulikult sõita mistahes käiguga mistahes kiirusel, kui gaasi anda, vajub selg ikka istmesse.
    Tehniliste andmete järgi on uutel mootoritel vähenenud ka kütusekulu, kuid proovisõit seda otseselt ei kinnitanud. Igatahes õnnestus maanteel 90 km tunnikiiruse juures viia pardakompuutri näit 6,2 liitrini 100 km kohta vaid hetkeks allamäge sõidul, keskmine jäi ikka 7 liitri piiresse. Keskmist kütusekulu 8,3 liitrini viia samuti ei õnnestunud, see jäi rahuliku sõidu puhul 9 liitri piiresse, veidi enam pedaali tallates aga üle 10 l/100 km. Ainsaks lohutuseks jäi see, et mootor on veel liiga uus. Kui see ei meeldi, tasub osta 1,9-liitrine diiselauto, mille keskmine kütusekulu maanteel on vaid 4,2 l/100 km.
    Muus osas pole Volvo V40-le aga midagi ette heita. Praktiline nagu universaalauto ikka ja eriti Volvo puhul on praktilisus väga tähtsal kohal.
    Küll aga on uuel V40-l palju varjatud omadusi, mis proovisõidul välja ei paista, kuid mis autole olulist lisaväärtust annavad. Eeskätt puudutab see turvalisust. Kõigil 40-seeria mudelitel on külgturvakardinad ja kahesüsteemne juhi turvapadi standardvarustuses, nagu ka esiistmete lülisambavigastuste vältimise süsteem WHIPS. Samuti on toodud 40-seeriasse Volvo IC-külgturvakardinad, mis varem olid üksnes Volvo S80 ja V70 mudelitel.
    Erinevalt tavalistest turvapatjadest, mis pärast avanemist kohe tühjenevad, püsib külgturvakardin kolme sekundi jooksul täitununa, kaitstes reisijaid aknast välja paiskumise eest õnnetustes, kus löögi saanud auto üle katuse rullub.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
USA järelevalve hoiatab: Vene oligarhid üritavad kinnisvara osta
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: aasta investeerimistegu, käpuli maanteetransport ja räppar riigikokku
Nädala viimases raadio hommikuprogrammis teeme juttu katastroofilisest veokijuhtide puudusest ja õpetajate rahatargaks tegemisest ning külla tuleb poliitikasse sulpsanud räppar.
Nädala viimases raadio hommikuprogrammis teeme juttu katastroofilisest veokijuhtide puudusest ja õpetajate rahatargaks tegemisest ning külla tuleb poliitikasse sulpsanud räppar.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.