Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väikevolvo ei jää suurtele alla
Väliselt on uue ja vana 40 vahel üsna raske vahet teha isegi neil, kes autodest üht-teist taipavad. Pamperitel asuvad kollased külgrefleksid on venitatud pikemaks, esitulede klaasid on ilma triipudeta ja esimesel põrkeraual asuvalt kummiliistult on keskel tükk välja lõigatud. Kõik! Ka salongis peab muudatusi lausa otsima, kuid tähelepanelikumal jälgimisel selgub, et keskkonsool on muutunud S80 ja V70 sarnaselt soliidsemaks ja juhtnupud mugavamateks, samuti on paranenud armatuurlaua materjal.
Peamised uuendused on toimunud aga auto sisemuses, ühtekokku vahetati välja 1500 detaili. Ja see annab ka tunda sõiduomadustest. Ehkki rool on linnasõidul veidi liiga kerge ja proovisõiduautol all olevad laiad rehvid kipuvad rööbastes veidi rooli käes loksutama, hoiab kiirustundlik rool auto maanteel suuremal kiirusel väga hästi teel.
Eriti nauditavaks teeb sõidu võimsust juurde saanud kaheliitrine turbomootor, millel võimsust 165 hobujõudu. Igatahes võib autoga rahulikult sõita mistahes käiguga mistahes kiirusel, kui gaasi anda, vajub selg ikka istmesse.
Tehniliste andmete järgi on uutel mootoritel vähenenud ka kütusekulu, kuid proovisõit seda otseselt ei kinnitanud. Igatahes õnnestus maanteel 90 km tunnikiiruse juures viia pardakompuutri näit 6,2 liitrini 100 km kohta vaid hetkeks allamäge sõidul, keskmine jäi ikka 7 liitri piiresse. Keskmist kütusekulu 8,3 liitrini viia samuti ei õnnestunud, see jäi rahuliku sõidu puhul 9 liitri piiresse, veidi enam pedaali tallates aga üle 10 l/100 km. Ainsaks lohutuseks jäi see, et mootor on veel liiga uus. Kui see ei meeldi, tasub osta 1,9-liitrine diiselauto, mille keskmine kütusekulu maanteel on vaid 4,2 l/100 km.
Muus osas pole Volvo V40-le aga midagi ette heita. Praktiline nagu universaalauto ikka ja eriti Volvo puhul on praktilisus väga tähtsal kohal.
Küll aga on uuel V40-l palju varjatud omadusi, mis proovisõidul välja ei paista, kuid mis autole olulist lisaväärtust annavad. Eeskätt puudutab see turvalisust. Kõigil 40-seeria mudelitel on külgturvakardinad ja kahesüsteemne juhi turvapadi standardvarustuses, nagu ka esiistmete lülisambavigastuste vältimise süsteem WHIPS. Samuti on toodud 40-seeriasse Volvo IC-külgturvakardinad, mis varem olid üksnes Volvo S80 ja V70 mudelitel.
Erinevalt tavalistest turvapatjadest, mis pärast avanemist kohe tühjenevad, püsib külgturvakardin kolme sekundi jooksul täitununa, kaitstes reisijaid aknast välja paiskumise eest õnnetustes, kus löögi saanud auto üle katuse rullub.