Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vahetuskere säästab autojuhile laadimisaja
Sellise töökorraldusega on kauplusel aega päeva jooksul sobival ajal konteiner tühjendada, samas on konteiner ka laopinna eest. Veoauto omanik hoiab vahetuskeresid kasutades kokku autojuhi tööaega. Juht saab autoga kohe edasi sõita ega pea viibima kauba maha- ja pealelaadimise toimingu juures. Just autojuhi tööaja lühendamiseks hakkas Eesti Coca-Cola Joogid aasta tagasi investeerima vahetuskeredega veokite soetamisse.
Veofirmale on vahetuskerede kasutamisel ka teine hea külg: ta saab ühte veokit kasutada erinevate kaupade veoks. Vahetuskeredega veokite autopargi omaniku OÜ Contrailer logistik Tiit Miller selgitab: kui auto on piimaringi lõpetanud, võib külmutuskonteineri maha võtta ja panna peale tavalise kasti. Ühe autoga võib vedada nii kiiresti riknevat kaupa kui ka puitmaterjali. Vedaja saab autot rohkem rakendada, mis teeb odavmaks veo omahinna ja võimaldab kliendile pakkuda soodsamat hinda.
Paraku on tänaseks loobunud edasistest investeeringutest vahetuskeredega veokite soetamisse Eesti Coca-Cola Joogid, kuna vahetuskerede kasutamise süsteem ei õigustanud ennast. Ka Contrailer pole endale viimasel ajal leidnud klienti, kes oleks huvitatud vahetuskeredega logistika rakendamisest.
Tallinna Piimatööstuse müügidirektori Mait Milleri sõnul on piimanduses nii palju tegijaid, et kaubanduskeskused ei taha ühelt piimakombinaadilt tervet konteinerit kaupa korraga. Võiks ju ühte konteinerisse koondada mitme piimatööstuse toodangu, kuid Mait Miller kinnitusel pole kauplused huvitatud, et üks laadimiskoht on terve päeva ühe konteineri tõttu kinni. ?Neil on laadimissildade arv 3?4 ja kui üks piim paneb neist ühe kinni, siis on neil seal juba suhteliselt tuuga,? räägib Mait Miller Tallinna Piimatööstusest.
Contraileri logistik Tiit Miller pakub välja siiski võimaluse jätta vahetuskere laoplatsil sinna, kus ta kedagi ei sega. Sellisel juhul on laadimiseks vaja küll tõstukit, kuna jalgadel seisev vahetuskere põrand jääb maapinnast ca 1,8 meetri kõrgusele. Edukalt on vahetuskeresid kasutanud marja ja puuviljade kasvatajad. Saagi koristusajal viib Contrailer konteineri põllu äärde. Saagi saab sinna sisse korjata ja hoida seal koristustööde lõpuni. Konteineril on diisel- või elektrimootoriga jahutusagregaat, mistõttu võib konteinerisse korjatud saagi minema viia alles pärast saagi koristuse lõppu.
Siiani pole Eestis vahetuskeredega veokite ostmise vastu oluliselt huvi tuntud. Praeguse Eesti suurima veoautode müüja Scania Eesti käest pole pärast möödunud aasta novembri Coca-Cola Jookide ostu rohkem keegi vahetuskeredega veokeid ostnud. Vahetuskere kasutamiseks vajalik täisõhkvedrustus maksab 25 000 krooni, mis ca 1,5 miljoni kroonise auto kogumaksumuse juures on väike lisainvesteering. Samas võimaldab vahetuskerede kasutamine veokil vedada erinevaid kaupu ja seeläbi tõsta firma efektiivsust.