Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Isiklik suhe tarbijaga kasvatab lojaalsust

    Tarbijad osalevad paljudes kliendiprogrammides, koguvad harjumusest boonuspunkte ning saavad osa soodustustest, kuid neil puudub motivatsioon kulutada rohkem või osta sagedamini.
    Kas see tähendab, et kliendiprogrammid osutuvad kasututeks ning kaovad peagi turundusmeetmete pagasist?
    Nii see siiski ei ole. Kliendiprogrammist maksimaalse kasu saamiseks tuleb mõista lojaalsusturunduse võimalusi.
    Lojaalsusel on kaks külge ? käitumine ja suhtumine. Käitumise mõjutamiseks pakutakse tarbijale boonust. Suhtumise mõjutamiseks tunnustatakse lojaalseid kliente personaalsete pakkumistega. Suhtumise ja käitumise mõjutamine peaks looma aluse lojaalse suhte tekkimiseks, ent seosed ei ole nii ühesed. Lojaalsusprogramme praegusel kujul tuleks vaadelda pigem teatud tüüpi hinnakampaaniana ? vägagi tõhusa tarbijatega manipuleerimise vahendina. Lojaalsuse tekitamisega ei ole nendel programmidel aga midagi pistmist.
    Milline on siis nii-öelda lojaalsusprogrammide tulevik?
    Klientide kordusostude suurendamismeetmed ? boonused ja allahindlused ? on ja jäävad turundusstrateegia võtmeelementideks.
    Eelistada tuleb neid meetmeid, mis pakuvad kõige rohkem soodustusi enim kulutavatele klientidele. Näiteks tasemeprogrammid ? teatud soodustuste saamiseks peavad kulutused kindlal perioodil jõudma teatud tasemeni. Selline programm ajendab tarbijat enam ostma. Kordusostude taseme suurendamine võib väga oluliselt mõjutada kasumlikkust, eriti kui firma keskendub just suurima kasumipotentsiaaliga tarbijale.
    Informatsiooni hankimine klientide ostuharjumuste ja eelistuste kohta võimaldab tarbijaid paremini segmen-teerida ning teha neile isiklikke pakkumisi. Kui vastastikkune informatsioonivahetus muudab tarbijate suhtumist ja käitumist, siis pigem seetõttu, et kogutud teave võimaldab paremini mõista tarbijat ning tema vajadusi. Lojaalsusprogramm ei tee lojaalsuse suurendamiseks iseenesest mitte midagi.
    Vastavalt Evans Hunt Scotti uuringule jäävad tarbijad lojaalseks organisatsioonidele, kelle asjatundlik ja abivalmis teenindus äratab usaldust.
    Lojaalsusturunduse elemendid võivad brändi juhtimisse integreeritult olla vägagi tõhusad. Ent niipea, kui neid vaadeldakse eraldi imerohuna, osutuvad need sageli aja ja raha raiskamiseks.
    Autor: Tõnu Kõva
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.