• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Isiklik suhe tarbijaga kasvatab lojaalsust

    Tarbijad osalevad paljudes kliendiprogrammides, koguvad harjumusest boonuspunkte ning saavad osa soodustustest, kuid neil puudub motivatsioon kulutada rohkem või osta sagedamini.
    Kas see tähendab, et kliendiprogrammid osutuvad kasututeks ning kaovad peagi turundusmeetmete pagasist?
    Nii see siiski ei ole. Kliendiprogrammist maksimaalse kasu saamiseks tuleb mõista lojaalsusturunduse võimalusi.
    Lojaalsusel on kaks külge ? käitumine ja suhtumine. Käitumise mõjutamiseks pakutakse tarbijale boonust. Suhtumise mõjutamiseks tunnustatakse lojaalseid kliente personaalsete pakkumistega. Suhtumise ja käitumise mõjutamine peaks looma aluse lojaalse suhte tekkimiseks, ent seosed ei ole nii ühesed. Lojaalsusprogramme praegusel kujul tuleks vaadelda pigem teatud tüüpi hinnakampaaniana ? vägagi tõhusa tarbijatega manipuleerimise vahendina. Lojaalsuse tekitamisega ei ole nendel programmidel aga midagi pistmist.
    Milline on siis nii-öelda lojaalsusprogrammide tulevik?
    Klientide kordusostude suurendamismeetmed ? boonused ja allahindlused ? on ja jäävad turundusstrateegia võtmeelementideks.
    Eelistada tuleb neid meetmeid, mis pakuvad kõige rohkem soodustusi enim kulutavatele klientidele. Näiteks tasemeprogrammid ? teatud soodustuste saamiseks peavad kulutused kindlal perioodil jõudma teatud tasemeni. Selline programm ajendab tarbijat enam ostma. Kordusostude taseme suurendamine võib väga oluliselt mõjutada kasumlikkust, eriti kui firma keskendub just suurima kasumipotentsiaaliga tarbijale.
    Informatsiooni hankimine klientide ostuharjumuste ja eelistuste kohta võimaldab tarbijaid paremini segmen-teerida ning teha neile isiklikke pakkumisi. Kui vastastikkune informatsioonivahetus muudab tarbijate suhtumist ja käitumist, siis pigem seetõttu, et kogutud teave võimaldab paremini mõista tarbijat ning tema vajadusi. Lojaalsusprogramm ei tee lojaalsuse suurendamiseks iseenesest mitte midagi.
    Vastavalt Evans Hunt Scotti uuringule jäävad tarbijad lojaalseks organisatsioonidele, kelle asjatundlik ja abivalmis teenindus äratab usaldust.
    Lojaalsusturunduse elemendid võivad brändi juhtimisse integreeritult olla vägagi tõhusad. Ent niipea, kui neid vaadeldakse eraldi imerohuna, osutuvad need sageli aja ja raha raiskamiseks.
    Autor: Tõnu Kõva
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Leedu keelas Linnamäel sealse Forum Cinemase ostu
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Bigbanki varade maht ületas esmakordselt miljardi piiri
Bigbanki varade maht kasvas 1,019 miljardi euroni, ületades esimest korda miljardi euro piiri.
Bigbanki varade maht kasvas 1,019 miljardi euroni, ületades esimest korda miljardi euro piiri.