Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia ja Goodyear tegid puhta töö
Soome autoajakiri Tehnikamaailm testis talvistel Soome teedel 9 naastrehvi ja 6 lamellrehvi. Kõige enam kogus naastrehvidest punkte Nokian Hakkapeliitta 2, mis osutus konkurentsitult parimaks jäisel teel ja juhitavuselt lumisel testirajal. Seevastu sai ta üsna tagasihoidliku hinnangu asfaldisõidul, seda nii mürataseme kui ka juhitavuse osas.
Pea sama häid tulemusi näitas Gislaved Nord Frost 3, mis näitas enamikes katsetes võitjaga võrdeid tulemusi.
Lamellrehvidest ostutus samuti sedapuhku võitjaks Nokia. Rehv nimega Hakkapeliitta Q teenis kõige enam punkte lumel juhitavuse poolest, samuti säilitas ta maksimaalse suunakindluse jäisel teel. Vähem punkte teenis ta jääl pidurdamisel ja möödumiskatsel asfaldil.
Pea sama tubliks osutus uus Michelin Maxi-Ice, mille areng on olnud testijate hinnangul märkimisväärne. Eriti hea on Maxi-Ice jääl, kuid samas tõdesid testijad, et enne libisema hakkamist ta mingit hoiatust ei anna. Kui läheb, siis läheb lõplikult.
Omamoodi testi viis läbi Itaalia ajakiri Auto, mille testirühm katsetas seitset erinevat lamellrehvi. Asfaldikatse viidi läbi Austria lumistel teedel, temperatuuridel -0,5 °C kuni 1,5 °C. Seejärel saadeti testiauto Audi A3 Rootsi lumistele teedele neid samu rehve katsetama. Rootsis sõideti juba märksa karmimates tingimustes. temperatuur oli -10 °C kuni -11 °C.
Kõik rehvid katsetati läbi ühe öö jooksul, et vältida temperatuurimuutustest tulenevaid erinevusi.
Konkurentsitult parimaks osutus Goodyeari uus lamellrehv Ultra Grip 6, mis sai maksimaalsed punktid neljal erineval katsel viiest. Uut rehvi iseloomustab V-kujuline protektorimuster ja uus 3D-BIS (3 Dimensional Block Inter-locking System) lamellitehnoloogia, kus lamelliplokkide sisse on paigutatud tugevdusosad, mis üksteist toestades säilitavad ploki jäikuse ning võimaldavad seeläbi lamellide arvu ja pikkust suurendada.
Häid tulemusi näitasid testis ka Pirelli Winter Snowsport ja Uniroyal MS Plus 55. Pirelli uus Winter Ice Plus pani korraliku märgi maha ka Tehnikamaailma testis ning mõlemad testirühmad tõid esile selle firmamärgi arengu talverehvide vallas. Varem pole Pirelli suutnud pakkuda nii tõsist konkurentsi talverehvide tipptegijatele Nokiale, Gislavedile jt.