Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tikk-kontsadega juhile sobib madala servaga matt

    Eestimaa sügis on teadagi porine ning jalgadega autosse tassitav mustus vältimatu. Pea ainus võimalus hoida auto puhtana on kasutada porimatte. Viimaseid on kolme liiki ? tekstiilmatid, kummi-tekstiilmatid ja kummimatid. Nende hulgast peaks igaüks leidma sobiva, vastavalt rahakotile ja sellele, kes autot kasutab ja kus seda kõige enam kasutatakse.
    Kui tekstiilmatid on mõeldud kasutamiseks eeskätt suvisel, kuival ajal, siis sügisel ja talvel on kõige efektiivseimad veekindlad üleni kummist ja kummi-tekstiilmatid. Neil on kõrgendatud ääred, et takistada vee ja pori sattumist üle mati äärte auto põrandale. Paras äärekõrgus on umbes 10 mm. Nn kaussmattide kõrgemad ääred võivad hakata segama eriti kõrgete kontsade kandmisel.
    Matil peaks olema tihe reljeefne muster ? see ei lase liival mati pinnal liikuda ja jalgade alla sattuda ning hõlbustab selle jääst puhastamist. Et mati libisemine pedaalide alla võib olla vägagi ohtlik, peavad mati aluspinnal olema ?nagad?, mis takistavad mati libisemist. Materjal, millest matt on valmistatud, peaks säilitama oma elastsuse ka talvel külmaga. Plastikust valmistatud matid kipuvad aja jooksul kaarduma ja muutuvad külmaga jäigaks, see muudab nende puhastamise ebamugavaks. Seega on ka porimattide puhul oluline pöörata tähelepanu nende kvaliteedile. Porimatte müüakse 2-, 4- või 6-osaliste komplektidena.
    Kummimatte on nii igale automargile eraldi kui ka universaalseid, mida valmistatakse tavaliselt kuni kolmes mõõdus. Nende hulgast on võimalik leida sobiv peaaegu kõigile Eestis kasutusel olevatele sõiduautodele. Kui siiski omanik soovib, et porimatt sobiks tema autole väga täpselt, tuleb valida just selle automargi järgi tehtud matid, mis, tõsi küll, on kallimad, kuid seevastu ei teki nendega muret, et nad autosse ära ei mahu või mõni koht põrandast katmata jääb.
    Kummi-tekstiilmattidel on alusmatt kummist ja keskmine osa veluurist. Nad ühendavad endas kummimati praktilisuse (neid on hõlbus puhastada) ja tekstiilmati mugavuse (mati keskel olev pehme veluur ei lase jalal libiseda) ning on ka märksa nägusama väljanägemisega. Ka niisuguseid matte valmistatakse universaalsetena, tavaliselt kolmes põhimõõdus nagu kummimattegi.
    Autor: Mart Silm
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Hiina otsus koroonapiiranguid leevendada pani Hongkongi börsi kihama
Aasia aktsiaturud kõikusid kolmapäeval, kuna ühelt poolt kardetakse Ameerika Ühendriikide majanduse järsemat kukkumist, aga teiselt poolt otsustas Hiina leevendada koroonapiiranguid. Viimase uudise uudise võtsid investorid vastu rõõmuga ja Hongkongi aktsiad alustasid kauplemist suure ralliga.
Aasia aktsiaturud kõikusid kolmapäeval, kuna ühelt poolt kardetakse Ameerika Ühendriikide majanduse järsemat kukkumist, aga teiselt poolt otsustas Hiina leevendada koroonapiiranguid. Viimase uudise uudise võtsid investorid vastu rõõmuga ja Hongkongi aktsiad alustasid kauplemist suure ralliga.
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Bank of America ootab 2023. aasta alguses majanduslangust
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Raadiohommikus: aktsiaturgude väljavaatest, riigi toetustest, kriisist kaubanduses ja kanepitööstusest
Äripäeva värske juhtkiri ei pea õigeks suurelt toetada raskustesse sattunud ettevõtteid. Eesti Päevalehe juhtkiri on mõnevõrra vastupidisel seisukohal. Räägime teema lahti ja küsime otse-eeteris kommentaari suurettevõtja Oleg Grossilt.
Äripäeva värske juhtkiri ei pea õigeks suurelt toetada raskustesse sattunud ettevõtteid. Eesti Päevalehe juhtkiri on mõnevõrra vastupidisel seisukohal. Räägime teema lahti ja küsime otse-eeteris kommentaari suurettevõtja Oleg Grossilt.

Olulisemad lood

Tamme, Nammi ja Kanguri kriminaalasi lahutati kaheks
Kohus eraldas ärimees Toomas Tamme, vandeadvokaat Küllike Nammi ja kunagise maa-ameti peadirektori Kalev Kanguri suures ulatuses kelmuse süüdistuse eraldi kriminaalasjadeks ning istungitel jätkatakse praegu ainult Nammile esitatud süüdistusega Käsmu sadama detailplaneeringu menetluse ajal toimunud toimingupiirangu rikkumises.
Kohus eraldas ärimees Toomas Tamme, vandeadvokaat Küllike Nammi ja kunagise maa-ameti peadirektori Kalev Kanguri suures ulatuses kelmuse süüdistuse eraldi kriminaalasjadeks ning istungitel jätkatakse praegu ainult Nammile esitatud süüdistusega Käsmu sadama detailplaneeringu menetluse ajal toimunud toimingupiirangu rikkumises.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.