Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõulumüük lööb hinnad alla
Vajadust jõulukaupade hindu teiste kaupadega võrreldes veidi madalamal hoida tunnistasid nii Sikupilli Prisma juhataja Liisi Jauho kui Magistraali kaubakeskuses asuvat RIMI kauplust majandava OÜ Ludvigsen tegevdirektor Tiit Elias. ?Kuna suurtes kauplustes müüakse ühte ja sama kaupa, on ostjat võimalik meelitada ainult teeninduse ja hinnaga,? ütles Elias. ?Eriti jälgivad ostjad jõulukaupade hindu.?
Põhjusena, miks eri poodides üht ja sama kaupa müüakse, nimetas Elias seda, et paljud ettevõtted pakuvad jõuludeks mingit eritoodet. ?Esmajoones kehtib see toiduainetööstuse kohta,? ütles Elias.
Vajadus hinnakujunduses konkurentidega arvestada sunnib hüper- ja supermarketeid konkurentide hindu jälgima. ?Ma tean kindlalt, et Prisma kauplustes käiakse meie hindu vaatamas,? ütles Jauho. Konkurentide hinnatasemega arvestamist kinnitasid ka Tiit Elias ja Säästumarketi juhatuse esimees Maldar Mäesalu.
Kui palju konkurents jõulukaubast saadavat kasumit vähendab, ei soovinud Tiit Elias öelda. Küll tõdes ta, et tagasilöök hinnas kompenseeritakse kasvanud käibega. Liisi Jauho sõnul on normaalne, et jõulud suurendavad kaubakäivet kolmandiku võrra.
Enamik Tallinna suurkauplusi jõulukampaania tarvis olulisi kulutusi siiski ei tee. ?Selleks ei pea hirmsast raha raiskama, et kauplust dekoreerida,? ütles Tiit Elias. Samuti kinnitas ta, et kauba sortiment märgatavalt ei laiene.
Jõulukampaania puudumist tõdes ka Liisi Jauho. ?Oleme alles vähe aega avatud olnud ja teeme niigi palju reklaami,? põhjendas Jauho Prisma vähest jõuludele keskendumist.
Kui enamikku suurkauplustest jõulud siiski mõjutavad, siis sellest jääb hoopis kõrvale Säästumarket. ?Meie tegevuse põhimõtteks on see, et me toidukaupadele reklaami ei tee,? kommenteeris Maldar Mäesalu. ?Iga reklaam on kulutus ja seega peaksime kauba hinda tõstma.?
Jõulumüügi kõrgajaks saab Tallinn järjekordse suurkaupluse. Täna kell 16 avatakse Laagris uus Maksimarket. Uues Eesti Tarbijate Keskühistule kuuluvas kaupluses on müügipinda 6700 ruutmeetrit ja seal töötab 86 inimest.
Konkurentide väitel uue kaupluse tulek neid oluliselt ei mõjuta. ?Laagri asub siiski linnast väljas,? sõnas Maksimarketitega koostööd tegeva Prisma juhataja Liisi Jauho. Ka Tiit Eliase väitel on nende kauplus kuu ajaga oma klientuuri leidnud ning uute kaupluste lisandumine seda märgatavalt mõjutada ei tohiks.
Kaupade hinna üldine alanemine, mida Sikupilli Prisma avamisel lubasid Eesti ja Soome tarbijate ühistute juhid, pole tänaseks veel ilmnenud. Hinna alanemist ei kinnitanud ükski küsitletud suurkaupluse esindaja. Küll ütles Säästumarketi juht Maldar Mäesalu, et toidukaupade hinnad viimasel ajal kerkinud pole. ?Kas see just Prisma avamisest johtub, on teine küsimus,? sõnas Mäesalu.