Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudtee võitja küsimärgi all
Rahandusminister Siim Kallas, majandusminister Mihkel Pärnoja ning teede- ja sideminister Toivo Jürgenson otsustasid müüa Eesti Raudtee Rail Estoniale, ütles eile anonüümseks jääda soovinud valitsusallikas.
Ministrite otsus põhineb allika sõnul lootusel, et tänaseni ilma finantseerimisallikateta ja strateegilise välisinvestori tingimustele vastava osaliseta Põhja-Ameerika päritolu pakkumine suudab esitada lõplikuks pakkumiseks investorina Kanada tuntud raudteefirma Canadian Pacific Railway CPR.
Kanadalased ei ole teatanud oma soovist osaluse ostmiseks Eesti Raudteel.
?Rail Estonial on kõige suurem potentsiaal,? lausus allikas.
Kui Rail Estonia ei suuda lõplikuks pakkumiseks esitada oma finantseerimistingimusi ja strateegilist investorit, tehakse erastamisettepanek Baltic Rail Service?ile, lausus allikas.
Ministrid ei ole oma parteikaaslasi mõjutanud täna Rail Estonia poolt hääletama, kinnitasid valitsusliitu erastamisagentuuri (EEA) nõukogus esindavad poliitikud.
?Vahetame Kallasega tavaliselt olulist informatsiooni, kuid seekord ei ole ta mulle raudtee müüki puudutavatest seisukohtadest teada andnud,? ütles Ignar Fjuk Reformierakonnast.
?Loodan, et ministrid, kellel on rohkem informatsiooni, on seisukoha kujundanud ja hääletavad ühtemoodi,? ütles Aimar Altosaar Isamaaliidust. ?Mina olen ministrite mõjutuste suhtes vastuvõtlik.?
Samas võib erastamisagentuuri nõukogu täna laiali minna otsust langetamata. ?Kõik nõukogu liikmed on oma märkmikutes reserveerinud täiendava kuupäevana 20. detsembri,? ütles Fjuk.
Osa nõukogu liikmeid võivad jätta istungile tulemata, et muuta otsustamine kvoorumi puudumisel võimatuks, ütles Tiit Tammsaar Rahvaliidust. ?Istungilt puudumine on viimasel ajal muutunud sagedaseks, seda ka taktikalistel kaalutlustel,? lausus Tammsaar.
Eesti ettevõtjatest moodustatud kolmas pakkuja Raudtee Erastamise Rahva AS (RER) on varem teatanud, et vaidlustab erastamiskonkursi kohtus, kui võitjaks kuulutatakse Rail Estonia, kes on erastamisprotsessi käigus vahetanud nii nime kui ka investoreid.
Valitsusallika sõnul pole RER juba konkursi alguspäevades peale tulnud arvesse potentsiaalse võitjana.
Eesti Raudtee erastamisvõistluse favoriidiks tõusnud Rail Estonia esitleb oma strateegilise investorina Kingsley Investments L.L.C.-d, mis kuulub konsultatsioonifirmale Kingsley Group Inc.
Raudteeinfrastruktuuri majandamise ja kaubavedude organiseerimise kogemuse puudumise tõttu erineb Kingsley Group erstamistingimustes strateegilisele investorile esitatavatest nõudmistest. Riigivara erastamise programmi järgi erastatakse Eesti Raudtee strateegilisele investorile.
Raudtee erastamine Rail Estoniale sarnaneks pakkuja hämara tagapõhja tõttu farsiga, ütles Eesti Raudtee ühe suurima kliendi kütusetransiidifirma Estonian Oil Service juht Arnoudt Lugtmeijer.
Eesti Raudtee omanikuks võib Rail Estonia võidu korral osutuda kas või Nigeeria raudteefirma, sest Rail Estonia pole avaldanud usaldusväärset teavet oma tagapõhjast, rääkis Lugtmeijer.
?Kui poeg tuleb isa juurde ning küsib raha, sest tahab õhtul abielluda, kuid lisab, et pruudi isik on saladuseks, siis mina raha ei annaks,? lausus ta.