Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsus suurendas kahju hüvitamise piirmäärasid
Vastavalt valitsuse eilsele määrusele vähenevad kindlustustariifid tänavuste tariifidega võrreldes keskmiselt 13,9 protsenti. Sõiduautode kindlustustariifid vähenevad keskmiselt 17,3 protsenti, autobusside tariifid 33,8 protsenti ja traktorite tariifid 32,4 protsenti. Samas suurenevad veoautode kindlustustariifid 17,7 protsenti, vedukautode tariifid 14 protsenti ja mootorrataste tariifid 112,1 protsenti.
?Kas ja kui palju näiteks sõiduauto kindlustustariif odavneb, sõltub piirkonnast ja konkreetsest autost,? rääkis Tarmo Oras. ?Sõiduautod on omakorda liigitatud erinevatesse kategooriatesse, mille tariifid on samuti erinevad.?
Eesti Liikluskindlustuse Fondi peaaktuaari Enno Lelumehe kinnitusel pole uued tariifitabelid veel valmis. Lelumehe kiire arvutuse kohaselt väheneb näiteks Tallinnas registreeritud 67?85kilovatise mootorivõimsusega sõiduauto liikluskindlustuse kuumakse 249 kroonilt 203 kroonini. Sellesse klassi kuuluvad keskklassi autod, näiteks Audi 80, Volkswagen Golf, Mazda 323.
Valitsus suurendas eile liikluskindlustuse varakahju hüvitamise piirmäära 1,2 miljonilt kroonilt 1,6 miljoni kroonini. Isikukahju hüvitamise piirmäär suureneb 4,5 miljonilt kroonilt 5,5 miljoni kroonini.
Piirmäärasid on tõstetud igal aastal. ?Hüvitise piirmäärad on jõudnud euronormides sätestatud miinimumtasemeni,? ütles Enno Lelumees. Euroopa Liidus kehtestatud miinimumnorm näeb ette varakahju hüvitise piirmäärana 100 000 eurot ja isikukahju hüvitise piirmäärana 350 000 eurot.
Lelumehe andmeil on Eestis hüvitatud kõige suurem varakahju 750 000 krooni ulatuses. Suurim isikukahju koos reservidega on kokku 2,6 miljonit krooni. ?Tegu on 1999. aastal juhtunud õnnetusega,? täpsustas ta. Inimesele makstakse ravikulud, taastusravikulud, invaliidsuspensioni.
Tarmo Orase sõnul on neil tulnud hüvitada suuri kahjusummasid väga harva. Vastavalt rohelise kaardi kontseptsioonile on Sampo Eesti Kindlustus näiteks kompenseerinud isikukahjusid väliskodanikele. ?Summa ei sõltu meil kehtivast piirmäärast,? seletas Oras. ?Igas riigis on oma piirmäärad.? Orase kinnitusel on nad olnud sunnitud näiteks Saksamaa kodanikule hüvitama ka moraalset kahju.
Kohustusliku liikluskindlustuse olemuse kohaselt hüvitab süüdlase selts kahjud vaid sellele kannatanule, kes ise avariid ei põhjustanud. Isikukahjudena käsitletakse ajutisest ja püsivast töövõimetusest tulenevaid kahjusid ning kannatanu ravikulusid, sh taastus- ja järelravi kulusid. Surmaga lõppenud liiklusõnnetuse korral hüvitatakse matusekulud ning määratakse ülalpidamispension.
Liikluskindlustuse vara- ja isikukahju hüvitamise piirmäärad ning uued tariifid hakkavad kehtima kolm päeva pärast valitsuse määruse Riigi Teatajas ilmumist.