Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automaattanklate ehitamine kogub hoogu
?Mõne automaatjaama teeme järgmine aasta juurde,? kommenteeris Neste finantsjuht Indrek Kaju Neste automaatjaamadele üleminekut. Praegu käib automaatjaama ehitus Tallinnas Järvel ja Laagris, Sõle tänaval ja Rocca al Mares.
Siiski ei soostunud Kaju ütlema, kui palju kokkuhoidu soovib Neste ümberehitamise abil saavutada.
?Meil ei ole ei hinna ega valuutariske,? kommenteeris Kaju eilses Äripäevas ilmunud analüütik Tõnis Oja arvamust, et kohalikud jaeturul tegutsevad kütusefirmad ei maanda kütuse hindadest ja dollari kõikumisest tulenevaid riske tulevikutehingutega.
Kaju sõnul on kõik Neste riskid maandatud, kuid ei soostunud kommenteerima, kuidas.
Statoil Eesti avab esimese automaattankla Tallinnas Järvel enne jõule, samas ei kavatse Statoil loobuda olemasolevatest teenindusjaamadest, kinnitas ettevõtte juht Epp Kiviaed. ?Automaattankla on meie jaoks pilootprojekt, nende juurdeehitamine sõltub selle projekti tulemuslikkusest,? rääkis Kiviaed.
Otsuse, kui palju automaattanklaid Statoil Eestisse ehitab, teeb ettevõte mõne nädala pärast. Baltimaade peale kokku kavatseb Statoil ehitada 65 automaattanklat. ?Automaattanklad on meie jaoks uus strateegia,? rõhutas Kiviaed.
Ka Alexela kavandab automaatjaamade rajamist. Lähiajal plaanis valmis ehitada üks ning ülejäänute suhtes tehakse otsus pärast turu selginemist. Jaemüügijuhi Aivar Räimi sõnul on Alexelal praegu kümme frantsiisiga töötavat iseseisvat jaama, millel on ühine kaubamärk, hinnapoliitika ja väljanägemine.
Hydro Texaco tegevjuht Michael Norden ütles, et nad järgivad sama trendi kui Neste, müües maha kõik täisteenindusjaamad ning kontsentreerudes ainult täisautomaatsetele Uno-X tanklatele. Järgmisel aastal plaanib Hydro Texaco ehitada kümme uut Uno-X automaatjaama.
Lukoil Eesti juhatuse liige Valeri Makarov ütles, et ettevõte läheb, nagu Statoilgi, segastrateegiale ehk jäävad nii automaat- kui ka statsionaartanklad. ?Meil on tõsised plaanid Eesti turul,? ütles ta. Mis täpselt sünnib, on Makarovi sõnul ärisaladus, kuid ta lisas, et juurde ei kavatse Lukoil jaamu ehitada.