Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vormel-1 talvepuhkus saab läbi enne jõule
Suurematel meeskondadel ületamatuid probleeme silmapiiril ei ole, kuid nii mõnigi väiksem meeskond peab lahendama üsna olulisi küsimusi. Kindlasti annab oma osa talvisesse testikarusselli ka rehvitootja Michelini sarja naasmine.
Kõige paremas seisus on hetkel loomulikult tippmeeskonnad Ferrari ja McLaren, kes eelmise hooaja järel suuri muudatusi üle elanud ei ole. Mõlemad jätkavad koostööd samade pilootide ning mootori- ja rehvitootjatega ja esimesed testsõidud lubavad hea vormi jätkumist. Tiimide esipiloodid enne aastavahetust vormelirooli ei istu. Valitsev maailmameister, Ferrari Michael Schumacher toibub jalaoperatsioonist ning McLareni Mika Häkkinen peab ?lapsepuhkust? ? perekond Häkkinenide esiklaps sündis sel nädalal.
Kunagine meistermeeskond Williams saavutas mullu mitmeid arvestatavaid tulemusi, mida võib kanda nii märgatavalt arenenud tehnika kui kahe hea piloodi arvele. BMW mootorid jäävad tiimi autodele ka edaspidi, kuid üks sõitja muutub: Ralf Schumacheri paariliseks ei ole enam noor britt Jenson Button, vaid endine CART-sarja meister Juan Pablo Montoya. Talendika Buttoni väljavahetamist karmisõnaliselt kritiseerinud Schumacher ei ole Montoya palkamist just mitte kõige soojemalt vastu võtnud ning kolumbialane on inetutele sõnadele samaväärselt vastanud.
Williamsist lahkunud Buttoni uueks meeskonnaks on Benetton, kes mullustest pilootidest jätkab itaallane Giancarlo Fisichella. Mõlemal mehel on rohkem annet, kuid töö viimased paar aastat madalseisus olnud tiimis ei saa olema kerge. Michael Schumacheri lahkumise järel nõrku tulemusi näidanud meeskond üritas siiski meeleheitlikult tipptiimide hulka tagasi jõuda ning eelmine hooaeg andis kohati märku, et potentsiaali selleks on.
Sama hinnangu võib anda ka BARile, kes mullu tegi arengus suure hüppe edasi. Tiimi debüüthooajal 1999. aastal jäi punktisaagiks masendav null, kuid juba aasta hiljem olid BARi piloodid mitmel korral kuue parema seas. Meeskonna esipiloot, endine maailmameister Jacques Villeneuve kaalus küll hooaja lõppemise järel tiimi vahetamist, kuid otsustas siiski jäämise kasuks. BARi teise auto rooli istub prantslane Olivier Panis, kes mullu äratas McLareni testsõitjana korduvalt tähelepanu kiirete ringiaegadega.
Jordani kohta on raske midagi selget öelda ? meeskond on võimeline palju enamaks, kui möödunud hooaeg näitas. Paar aastat tagasi näis just Jordan olevat see meeskond, kes suudab tõusta Ferrari ja MacLareni rivaaliks.
Kõik need probleemid näivad sarja vaeseima meeskonna Minardi murede kõrval siiski üsna tühised. Minardil ei ole hetkel ainsatki pilooti, suuremat sponsorit ega lepingut mootoritootjaga ? kui olukord lähiajal ei muutu, võib tuleval aastal olla stardirivi kahe auto võrra lühem. Vormeliboss Bernise Ecclestone hankis küll meeskonnale Fordi näol võimaliku mootoritootja, kuid raha ostu sooritamiseks peab Minardi ise leidma.
Autor: Pille Russi