Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Erakonnalehed tõstavad tellijate arvu ja kasvatavad reklaamikäivet
Tellimisvõimalusega erakonnalehed - Mõõdukate leht Rahva Hääl ja Keskerakonna leht Kesknädal - lubavad tõsta tellijate arvu ja haarata reklaamiturgu.
Praegu korra kuus ilmuva Mõõdukate lehe Rahva Hääl toimetaja Peep Petersoni sõnul hakkab leht alates uuest aastast ilmuma kaks korda kuus. Ta lisas, et leht on huvitatud ka reklaami müügist: 'Hakkame selle poole liikuma.'
Rahva Hääle trükiarv on 5000 eksemplari, sellest ligi 2000 levitatakse väljaspool erakonda - raamatukogudele ja meediaüksustele. Ühe lehenumbri väljaandmise maksumus jääb alla 20 000 krooni, ütles Peterson. Lehe väljaandmist finantseerib peamiselt erakond, samuti annavad oma osa tellimused.
Kesknädala peatoimetaja Heimar Lenk Kesknädalat siiski puhtalt erakonnaleheks ei pea, selleks on Keskerakonnal ajaleht Seitse Päeva, mis on samuti tellitav, kuid teda levitatakse peamiselt partei siseselt. 'Seitse Päeva on võrreldav Rahva Häälega,' lisas ta.
Lenki sõnul on Kesknädala trükiarv 10 000-15 000. 'Tahame teha tugevat hüpet,' lausus ta, viidates läbiviidud uuendustele lehe toimetuses nii töötajate kui tehnika osas.
Seni Kesknädalas ilmunud reklaami on lehele peatoimetaja sõnul lehele ise pakutud. Kesknädalat finantseerivad erakond ja sponsorid, lausus Lenk. Ta ei osanud täpselt kommenteerida lehe käivet, märkides vaid, et ühe numbri trükkimiskulud on 6000-7000 krooni ning postikulud 10 000 krooni.