Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arengu toob info ringlus

    Tööandjad peavad iga päev arvestama töötajate vajadustega ja samas oskama neid ka hinnata. Põhjuseid on siin mitu. Esiteks ajude äravool, st head töötajad on tööjõuturul väärtus omaette, peale selle mõjutavad rahulolematud töötajad firma kliente, liigne kaadri voolavus pärsib organisatsiooni arengut ning nähtavasti kõige olulisem aspekt ? olemasolevate töötajate soovimatus teha tööd. See on mudel, mis juhtub ettevõttega, kes arvab, et kui töötajad on tööle juba kord palgatud, siis muud nad organisatsioonilt ka ei oota.
    Eestis leidub veel vähe firmajuhte, kes kabinetivaikuse nautimise asemel eelistaksid n-ö tootjate sekka minna, et õhutada kõiki saavutama paremaid tulemusi, näidates töötajatele kindlat perspektiivi, et firma edukusest sõltub eelkõige ka töötaja enda taskus olev rahakott.
    Kuidas siis võita oma põhilise sihtrühma ? oma töötaja ? tähelepanu ja usaldust. Esimeseks sisekommunikatsioonialaseks sammuks peaks olema sisekommunikatsiooniaudit või -uuring. Loomulikult on objektiivse pildi saamiseks parem tellida audit organisatsioonist väljastpoolt, kuid kui vahendid seda ei võimalda, on lihtne ka ise mõned uuringud koostada, st küsida, kust töötaja endale vajaliku informatsiooni hangib, kas ta enda arvates on piisavalt kursis firma missiooni, arengustrateegia ja siseeluga, mida peaks tema arvates organisatsioonisiseselt teisiti tegema, millist laadi informatsiooni vajatakse enam jne.
    Üldjuhul ei ole nii pika küsimuste rea puhul tegemist mitte kõige kõrgema juhi tasandil informatsiooni andmata jätmisega, vaid rohkem sellega, et keskastme juhid, kes enamasti on spetsialistidest välja kasvanud, pole harjunud inimesi juhtima ega anna olulist informatsiooni piisavalt efektiivselt edasi.
    Töötajatele mõeldud häälekandjat loeb vaid mingi osa töötajaskonnast rida-realt läbi, mis tähendab samuti olulist informatsiooni kadu. Ühtaegu läheb kaduma emotsionaalne pool, sest on vahe, kas lugeda üleskutseid leheveergudelt või räägib seda juttu keegi, keda töötajad usaldavad.
    Uuringute kohaselt on 80% töötajate jaoks kõige usaldusväärsem isik juhatuse esimees. Ei saa alahinnata tippjuhi olulisust iga üksiku töötaja jaoks eraldi ning tema isiklikku panust eeskuju näol. Pigem vastupidi ? organisatsioonid, kes pöörasid rohkem tähelepanu näost näkku suhtlemisele paralleelselt infolehega, said oma töötajatelt positiivsema hinnangu kui organisatsioonid, kes arvasid, et piisab vaid infolehest või elektroonilistest kanalitest. Näost näkku suhtlemise eeliseks on juhi emotsionaalne käitumine, mille ta koos informatsiooniga töötajatele edasi annab.
    Seda tõestavad ka ajaloolised tähelepanekud. 1914. aastal kuulas John D. Rockefeller ühte tolle aja tuntumat suhtekorraldajat Ivy Ledbetter Leed, kes soovitas ja lausa sundis Rockefellerit kohtuma isiklikult nii söekaevurite kui ka nende perekondadega, et lahendada streigiga ähvardanud töötajate rahulolematust. Suhtekorralduse ajaloo järelkajas on kirjas Georg McGovernilt, kes oli Demokraatliku Partei kandidaat ja kirjutas doktoritööd: ?See oli esimest korda Ameerikas, kus organiseeritult ja kaasaegsete suhtekorraldustehnikate abil võideldi edukalt streikijate vastu.? (Public Relations strategies and tactics, 1998)
    Juhtkond võib turundusele ja suhtekorraldusele palju aega ja raha kulutada, kuid tulemused ei parane. Miks? Kusagil on midagi kahe silma vahele jäänud. Kasum, entusiasm, motivatsioon põhineb inimese kõige pühamal vajadusel ? olla organisatsioonis keegi, tunda, et temast hoolitakse, tema käest küsitakse kommentaari, küsitakse, mida ta ühest või teisest otsusest arvab.
    Nii tekib organisatsiooni juhtkonna ja töötajate diskussioon, usaldus ja probleeme arutatakse pigem firma seinte vahel, selle asemel et neid onupojaga arutama tõtata.
    Seega on oluline tähtsaid strateegilisi otsuseid põhjendada ja kommenteerida eelkõige firmasiseselt. Kui tegemist on kriitilise olukorraga, peab juht otsuse tegema ainuisikuliselt. Olenevalt organisatsiooni suurusest peaksid sisekommunikatsioonijuhid planeerima ka lihtsaid otsekohtumisi ehk näost näkku vestlusi kas suurima juhi või isegi omanikega.
    Rääkima peab kahtlemata ka ebapopulaarsetest otsustest ja sellest, miks neid on vaja. Tuleb küsida töötajate kommentaare ja küsimusi ning loomulikult anda neile ka põhjalikud vastused. Kõik antud lubadused tuleb kindlasti ka täita.
    Enamasti on Eesti ettevõtetes põhiliseks infokandjaks siseleht, elektrooniline post, intranet. Ameerikas on suurematel kompaniidel ka oma siseraadio ja televisioon. Kuid tegelikult polegi kõige olulisem see, missuguste vahendite abil infot edastatakse, vaid see, mida organisatsioon oma töötajatele edastab, mis eesmärgil ja kas ta ka tõsiselt tahab teada oma inimeste arvamusi ja kuulab neid. Seega, kui infokandja kajastab päev enne pankrotistumist häid majandustulemusi, on see täiesti mõttetu ning parem oleks, kui kõik oleks vait.
    On oluline, et töötajad teaksid, kui ettevõttel on majanduslikke raskusi, ja rakendaksid ka omalt poolt kõik võimed, et asi taas hakkaks ülesmäge minema.
    Eestis pole veel tänaseni välistatud juhused, kus sekretär ?parema puudusel? siseinfo telefonivõtmise vaheajal ?kokku klopsib?. On ka loomulik, et kollektiivis, kus on kuni 30 töötajat, saab nõupidamiste käigus olulise informatsiooni kõigile töötajatele edasi anda. Ning loomulikult oli, on ja jääb kõige efektiivsemaks suhtlemisviisiks näost näkku suhtlemine.
    Kokkuvõtvalt võib öelda: pole oluline, kui tihti, missugusel kujul ja kuidas organisatsioonis informatsioon ringleb, oluline on, et iga töötaja mõistaks, et tema arvamus on oluline, et ta on ettevõtte jaoks VIP-klient, keda usaldatakse nii headel kui ka halbadel aegadel. Seega, kõige tähtsam suhtekorralduslik joon sisekommunikatsioonis on info ringlus, mis tagab firma tugevuse, arengu ja positiivse imago.q
    Autor: Piret Kütt
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.