Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefoni uute tariifide saatus saab selgeks homme
Konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos ütles eile, et otsuse sideturul toimuva kohta teatab konkurentsiamet Eesti Telefonile neljapäeval. ?Aga ei tea, kas me ütleme siis otsuse välja ka avalikkusele,? sõnas Proos.
Homme toimub pressikonverents ka sideametis, mille päevakorras on Eesti Telefoni teenuste osutamise ja tasumäärade muutusega seonduvad küsimused. ?Oleme seisukohta paika pannud ja ütleme selle neljapäeval välja,? ütles sideameti tururegulatsiooni osakonna juhataja Tarmo Osman.
Üleeile pöördus tarbijakaitseamet teede- ja sideministri ja majandusministri poole palvega sekkuda Eesti Telefoni hinnatõusu kohaldamisse. ?Eesti Telefoni saab ainult valitsus takistada, Eesti Telefon on suur monopol ja riigi käes on ET emafirma aktsiad,? ütles tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit. ?Ka sideametil ja tarbijakaitseametil on rohkem võimalusi tegutsemiseks kui meil.?
Tarbijakaitseamet põhjendas oma pöördumist sellega, et pärast 1. aprillil toimuvat hinnatõusu suurenevad telefoniarved keskmiselt neljandiku võrra.
?Meie arvutused sellist kallinemist küll ei näita,? ütles Eesti Telefoni juhatuse esimees Valdo Kalm. ?Oleme tarbijakaitseametiga kohtunud ja neil polnud mitte midagi ühtse hinna vastu, kuid neil on oma arvamus 34 sendi suuruse minutihinna kohta. Oleksime võinud panna 36?38sendise hinna, mis meeldiks konkurentidele väga, kuid turg ei kannatakse seda välja.?
?Tarbijakaitseameti kiri ministritele on parim näide populistlikust tühikargamisest. Kuna nad ise midagi tuvastada ei suutnud, ei tahtnud või ei osanud, siis saatsid ministritele kirja, et oleks põhjust pressiteade väljastada,? kommenteeris teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav tarbijakaitseameti pöördumist ministrite poole.
?Nüüd justkui on nemad asjaga tegelenud ja Eesti Telefoni hukka mõistnud. Seda, et 34 senti on rohkem kui 24 senti, saab igaüks aru ka ilma tarbijakaitseameti nädalatepikkuse analüüsita. Kui Eesti Telefonile midagi ette saab heita, siis peab just tarbijakaitseamet ise vastavalt tarbijakaitseseadusele mingeid samme astuma ja sidemonopoli korrale kutsuma,? ütles Tänav.
?Eesti Telefoni tariifide ümberstruktureerimisega seonduvat võivad käsitleda ka konkurentsiamet ja sideamet,? lisas ta. ?Kõik mainitud ametid on ellu kutsutud selleks, et seadustest lähtudes tagada konkurents ja tarbijate õigused konkreetsete ettepanekute ja ettekirjutuste kaudu. Kui tarbijakaitseamet ei oska muud teha kui kutsuda poliitikuid sekkuma, siis tekib lihtne küsimus, milleks seda ametit vaja on.?
Majandusministeeriumi avalike suhete talituse juhataja kt Karin Närep ütles eile, et tarbijakaitseameti kiri on majandusministeeriumisse jõudnud, kuid ei ole veel jõudnud valdkonnaga tegelevasse osakonda.