Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Igaüks töötagu oma toode ise üles

    Juhtus, et üks tuntud ehitusmaterjalitootja tuli uue tootega turule. Nagu areneval ehitusmaterjalide turul pahatihti juhtub, asuti toodet võõraste sulgedega ehtima, kinnitades reklaamis, et on sama hea kui konkurendi tuntud toode.
    Varasematel ehitusmessidel on pakutud tooteid, mis pakkujate jutu järgi justnagu vastaksid omadustelt kindlatele Optiroci kuivsegudele. Optiroci kaubamärgid Vetonit ja Fibo on aga patendiga kaitstud. Vastavuse ühtedele või teistele tingimustele saab selgitada vaid vastavate õigustega laboris. Pärast on ehitaja segaduses: kasutamisel selgus, et tegu on analoogse, kuid teiste omadustega tootega, mitte Optiroci Vetonit-tootega. Nii kaotavad kõik: ehitaja ei saa oodatud tulemust ja kuivsegude kui ehitustehnoloogiat lihtsustavate ja kiirendavate toodete maine langeb.
    Ühest küljest on tore, et meie toodetest räägitakse ja parem, kui pelgalt positiivses kontekstis või siis üldse ei räägitaks. Meie toote nimetusest ? Vetonit ? on saanud kuivsegu sünonüüm. See ei tähenda kaugeltki, et kõik ehituslikud kuivsegud on Vetonit-tooted ning samade rangete retseptide ja kontrolli all valmistatud ja testitud, nagu teeb Optiroc.
    Võib juhtuda ka nii, nagu juhtus Leedus. Uue toote müüki tulles tegi sealne ehitusmaterjalide kaubakett Senukai olulisi marketingikulutusi. Väiksemad sel alal tegutsejad tõttasid uut toodet tootjalt kokku ostma. Niipea, kui Senukai reklaamikampaania hakkas tekitama nõudlust, viskasid väiksemad müüjad toote letti ja odavamalt kui Senukai.
    Niisuguses käitumises pole muidugi midagi seadusevastast ja nii see jääbki olema arenevatel turgudel. Esimesed ja suuremad teevad väiksemate eest turundustööd ja ?kulutusi, tihti tahtmatult reklaamides ka konkurendi tooteid.
    Taunimist väärib tegevus, kui õige ja juba turul koha leidnud toote pähe on samaväärsena reklaamitud ja müügile pandud nt Hispaania või Itaalia turu jaoks valmistatu. Need paigad on teistsuguste kliimatingimustega ja seal hea toode ei pruugi meie karmides oludes kesta. Illustratsiooniks näide siitsamast Eestist. Kord helistas mulle sõber, kes otsis vannitoa põranda tarvis materjali. Poest öeldi, et osta odavamat, vahet pole, ainult nimi on teine ? kohalik tegija ja nii edasi. Sõber ostis ja põrand pragunes kuivades. Helistas mulle ja küsis, et mida te seal toodate? Selgus, et polegi Optiroci toode, küll aga reklaamiti kui Vetoniti.
    1. mail hakkab kehtima reklaamiseaduse muudatus, mis võiks reguleerida kirjeldatud juhtumeid ja nii, et konkurentide vahel juhtuks vähem ebameeldivusi.
    Seaduses on juttu võrdlevast reklaamist. See on reklaam, milles osaliselt või kaudselt osutatakse samal turul tegutsevale konkurendile või konkurendi pakutavale tootele või teenusele, mis täidab samu vajadusi või on ette nähtud samaks otstarbeks kui reklaamitav toode või teenus.
    Seadus sätestab täpselt, mi-da võrdlev reklaam keelab kasutada võrdluses. Igal juhul peame kõik tähelepanelikult jälgima ja kaaluma, enne kui konkurendi ja tema tootenime võrdluseks suhu võtame. Oleme Optirocis juurutanud juhtimise ja kvaliteedi ühitamiseks ISO 9001 kvaliteedijuhtimise standardid, need sunnivad jälgima ja täitma seadusi. Meie turunduspoliitika eeldab lugupidamist ausast konkurentsist. Emotsionaalse poole pealt lisandub tauniv suhtumine kõlvatusse konkurentsi. Ning üks, mis kindel ? igaüks töötagu oma toode ise üles.
    Eesti ehitusmaterjalitööstuse turg näitab kontsentreerumise märke. On hea, et siia on jäänud põhiliselt tugevad tegijad, kelle käsutuses on kaasaegset toodangut võimaldavad tootmisliinid. Tõsi küll, enamik neist on soetatud ühisosaluses välispartneriga. Prognoosin, et kuivsegude alal jäävad turule 4-5 suuremat tegijat. Ülejäänud ühinevad või lõpetavad. Selline asjade käik lihtsustaks ehitajate tööd, nad ei peaks nt plaatimissegude osas murdma pead üle 40 toote vahel, mida kauplused täna pakuvad.
    Ehitusmaterjalide tootmine on kallis lõbu ning vajab perspektiivitunnet ja kannatlikku meelt, ratsa rikkaks siin ei saa. Isegi siis mitte, kui jätta reklaamikulud suures osas konkurendi kanda.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.