Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee pitsitab kliente

    Kui varem pidid raudtee kasutajad maksma kuu või kvartali kaupa ainult tariifi, siis uus tariifisüsteem koosneb kolmest jaotusest: tavalisest tariifist, lepingutasust ja tasust veomahu pealt. Peale tariifi küsib Eesti Raudtee ülejäänud tasud aastase või pikema ettemaksuna.
    Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Andrus Kuusmanni sõnul kasvab tervikuna raudteeteenuste hind uue süsteemiga kuni 10. Enamiku raudteed kasutavate ekspediitoritega lõpevad senised lepingud 31. aprillil ning uued lepingud sõlmitakse uue süsteemi kohaselt.
    Lepingutasu võetakse ainult transiitkauba ning Tallinna sadama kaudu eksporditava ja imporditava kauba puhul, selle suurus sõltub kauba liigist. Sisemaiste vedude ja väljaspool Tallinna sadamat üle piiri liikuva kauba puhul sõlmitakse leping ainult 30 000 tonni ületavate aastaste vedude puhul.
    Naftatoodete puhul on lepingutasu suurus kõigile klientidele 0,7 miljonit krooni, teiste kaupade puhul on see tasu väiksem. Lepingutasu ega koguse ettemaksu ei tagastata, kui klient veab kokkulepitust vähem kaupa.
    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et uus tariifisüsteem on mõeldud rahavoogude korrastamiseks ja klientide distsiplineerimiseks. Tema sõnul ei ole uus süsteem seotud raudtee eelseisva omanikuvahetusega.
    Kuusmanni sõnul ulatus vedajate deklareeritud ja tegelikult veetud kaupade koguste lahknevus vana süsteemi järgi 30 ni, mis takistas Eesti Raudteel vedude planeerimist.
    Kuusmanni sõnul on suured ühekordsed ettemaksed soliidsetele firmadele, kel on suur käive ja tasemel partnerid, täiesti jõukohane. Tema hinnangul kaob väike osa veomahust ja umbes 90 kaupa vedavast kliendist jääb alles 70?75.
    Ekspediitorfirma Verneriin ASi direktori Ljudmila Komarova sõnul on selgusetu, kuidas edasi töötada. ?Uus süsteem on jõukohane üksnes üksikutele ettevõtetele, nagu LinkOil või Baltrail, mis veavad üle miljoni tonni kaupa aastas,? ütles ta. Verneriini puhul läheb näiteks ühe tonni metalli vedu firmale uue süsteemi järgi kallimaks 13 võrra.
    Ekspediitorfirmad peavad seega hakkama tõstma hindu veoste tellijate jaoks, kellel on aga Komarova sõnul valida ka Läti ja Leedu madalamate tariifide vahel. Verneriini juhi arvates ei suuda pooled Eesti ekspediitorfirmad kohaneda uute Eesti Raudtee nõudmistega.
    Ka ekspediitorfirma Triigen ASi juhi Juri Prokopenko arvates tingib Eesti Raudtee isu kasv suurema osa väikeste ekspediitorite turult kadumise. Tema sõnul võivad keskmiste veosemahtudega vedajad nagu Triigen raudtee küsitava suure ettemaksu küll leida, kuid see tähendab ettevõttele olulist käiberaha vähenemist.
    Eesti Raudtee vahendusel naftatooteid umbes 6 miljonit tonni aastas vedava Peterburi ettevõtte LinkOil peadirektori asetäitja Juri Surodini sõnul lahendavad väiksemad ekspediitorfirmad Venemaal probleeme omavahel ühinedes.
    Andrus Kuusmanni sõnul on Eesti väikestel ekspediitorfirmadel võimalus moodustada koos ühine veomahuleping, mille eest vastutuse Eesti Raudtee ees võtab endale üks ekspediitor. Ljudmila Komarova peab ühistegevust ekspediitorite vahel vähetõenäoliseks.
    Autor: Aleksei Toom
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.