Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BRS tõrjub kahtlustusi
Raudteeostu toetama plaanitud rahvusvahelise pangasündikaadi lagunemise järel tehingu omafinantseerimisest teatanud BRS jättis rahastamise skeemi ja allikad endiselt saladuseks, kuid eitas samas vangerdusi osanikega. ?BRS säilib senisel kujul ligi sajaprotsendilise tõenäosusega,? öeldi BRSist.
Hansapank loobus Eesti Raudteed erastava Baltic Rail Service?i rahastamisest, sest firma omanike ring muutub ning nende hulka lisandub panga vihavaenlane Marcel Vichmann, kirjutas eilne Eesti Ekspress.
BRSi väitel pole Vichmannil BRSiga osaluse omandamist võimaldavat optsioonilepingut ega mingit muud lepet.
BRSi ridadesse on nädalalehe andmetel viimasel ajal liikunud mõned ärimehed Raudtee Erastamise Rahvaaktsiaseltsist, sest Suurbritannia raudteefirma Jarvis soovis oma osalust vähendada.
Hansapanga juhatuse liige Erkki Raasuke ütles, et ta ei soovi kommenteerida, kas laenust loobumise otsust mõjutas asjaolu, et BRSi osanikeringi võib optsiooni alusel kuuluda Marcel Vichmann, kes oli paar aastat tagasi Hansapangaga liitunud Hoiupangalt uute omanike tahte vastaselt omandanud üle 200 miljoni krooni ulatuses panga aktsiaid.
Vichmann ei vastanud eile Äripäevast tehtud telefonikõnedele.
BRSi omanikud on Sammelselja ja Jüri Käo juhitav OÜ Ganiger Invest (44%), USA endine raudteehai Edward Burkhardt firmast Rail World Inc (25,5%) ning Suurbritannia raudtee-ehitaja Jarvis Plc (25,5%).
___________________________________________