Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaid korrektselt läbi viidud müügikoolitus tasub end kuhjaga

    Kõigis müügifirmades on võtmeküsimuseks müügikoolituste tasuvus ja efektiivsus. Kuidas kindlustada, et firmasse tellitud müügikoolitus mõjutaks firma käivet positiivselt juba õpingutele järgneval päeval? Kuidas mõne firma müügipersonal on pidevalt motiveeritud arendama iseennast ja seeläbi areneb ka müügiorganisatsioon?
    Neid eesmärke aitab müügijuhil saavutada kõrvaltoodud koolituse planeerimise ja läbiviimise põhimõtete järgmine.
    Müügikoolituse planeerimisel tuleb lähtuda tegelikust olukorrast. Seda analüüsides selguvad nii müügipersonali olemasolevate oskuste ja teadmiste tase kui ka see, milline individuaalne ja organisatsiooniline tase koolitusega soovitakse saavutada.
    Tegevuskava kirjeldab kogu koolituse ettevalmistamise ja läbiviimise protsessi ning sisaldab vähemalt järgnevat:
    kokkuvõtet analüüsi tulemustest;senise koolituspraktika kirjeldust;tervikvisiooni koolituse sihtgruppidest, eesmärkidest ja programmidest;ajakava ja kulueelarvet;ülevaadet organisatsiooni sise- ja välisteguritest, mis võivad mõjutada koolituse edukust.
    Väldi üldise sisuga standardpakette. Programmi kohandamine firma vajadustest lähtuvalt ei ole keeruline, ei tekita firmale lisakulusid ja annab väga hea tulemuse. Ka firma erivajadusest lähtuva spetsiaalprogrammi väljatöötamine on võimalik, kuid siis tuleb varuda aega ja arvestada täiendava investeeringuga.
    Mida paremini osaleja näeb õpitava praktilisust ja kasutatavust oma igapäevatöös, seda kestvam on koolituse mõju. Näiteks: mõni teema, mis võib müügikoolituse teha märkimisväärseks arvutifirma esindajale, võib olla täiesti erinev sellest, mida ootab koolituselt automüüja.
    Lihtsa müügikoolituse kohustuslikud elemendid on:
    elementaarsed suhtlemisoskused (kuulamine, küsimine jne);elementaarsed müügioskused (kliendiga kontakti võtmine, vastuväidete käsitlemine jne);müügiprotsess ehk raamistik, kus neid kahte oskust omavahel tervikuks ühendada.
    Keerulisemate müügikeskkondade jaoks on vaja haarata täiendavaid valdkondi, mis sisaldavad näiteks teadmisi majandusest, organisatsioonist, tootespetsiifikast, müügistrateegiast, -toetusest ja -juhtimisest.
    Hea müügikoolitus omab tähendust nii osaleja kui ka organisatsiooni jaoks. Liiga tihti saadetakse müügipersonal ?müügikoolitusele?, kus nad saavad osa lektori lennukast ja innustavast esinemisest. Müügipersonal emotsionaalsel tasandil üles pumbata ei ole halb. Samas, jättes nad pärast koolitust saadud laenguga üksi ja eeldades, et nad oskavad ise otsustada, mida saadud teadmistega peale hakata, jäävad organisatsiooni eesmärgid täitmata.
    Ei saa eeldada, et kõik õppijad on võimelised ilma toetuse ja innustamiseta uusi oskusi oma töös kohe kasutama. Et õppijaid motiveerida ja toetada ka pärast kursust, näevad parimad müügiprogrammid ette süstemaatilist järelkontrolli, kindlustades seeläbi õpitu kiire rakendumise.
    Näiteks: müügisituatsioonist lähtuvad tegevuskavad konkreetsete sammudega; küsimustikud erinevateks kliendisituatsioonideks, tegevuste kontroll-lehed jms.
    Müügikoolitus annab efekti ainult siis, kui ta on tihedalt seotud firma äriliste prioriteetide, eesmärkide ja missiooniga. Juhtkond peab vabatahtlikult ja aktiivselt osalema müügipersonali koolitamisel ja oma toetust ka demonstreerima.
    Müügijuhi kohustus on kindlustada, et juhtkond täpselt teaks, mida müügikoolitus firmale anda saaks ja andma peaks.
    Hea müügikoolitus ühendab endas nii firma kui ka osalejate isiklikke eesmärke. Seetõttu peaks koolituse tulemuslikkust hindama neljal tasandil:
    esmamulje ? mõõdab, kuidas osalejad ja nende juhid hindavad kursust kui tervikut;uute teadmiste ja oskuste omandamine ? mõõdab uute teadmiste ja oskuste omandamise taset;õpitud teadmiste ja oskuste rakendamine ? mõõdab koolitusel omandatud oskuste/teadmiste kasutuselevõtmise taset;investeeringu tasuvus ? analüüsib, millist mõju avaldas koolitusinvesteering firma kogutulemusele.
    Näiteks: kas koolituse läbinud müügipersonal toob rohkem käivet? Kui jah, siis kui palju? Kas keskmine müügitsükkel on lühenenud? Mitme protsendi võrra? Investeeringu tasuvuse tasand kindlustab, et investeering, mis koolitusse tehti, avaldab positiivset mõju ka firma kogutulemusele.
    Autor: Anu Õun
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.