Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusõnnetuses säilita kaine mõistus

    Liiklusõnnetuseks peetakse juhtumit, kus vähemalt ühe sõiduki teel liikumise või teelt väljasõidu tagajärjel saab inimene vigastada või surma või tekib varaline kahju. Õnnetuse nõuetekohasel vormistamisel tuleb lähtuda kolmest aktist ? need on liikluseeskiri (LE), liiklusseadus ning kindlustusseadus.
    Liiklusõnnetused jagunevad laias laastus kaheks ? nendeks, mis tuleb politseis registreerida, ning teisteks, mille puhul piisab kohapeal täidetud liiklusõnnetuse formularist. Politseis tuleb liiklusõnnetus kindlasti registreerida järgmistel juhtudel: kui inimene saab vigastada või surma, kui õnnetuse osalised ei ole asjaolusid või süüd hinnates ühel meelel. Lisaks sellele võib politsei kohalekutsumine olla vajalik siis, kui autol on vabatahtlik kindlustus: sõltuvalt kindlustuslepingu tingimustest võib kindlustusfirma nõuda politseiraportit, aga võib rahulduda ka autode hilisema ettenäitamisega. Probleemide vältimiseks on kasulik seda juba lepingu sõlmimisel täpsustada.
    Ent sõltumata politsei kutsumisest või kutsumata jätmisest on mõned olulised käitumisjuhised, mida tuleks liiklusõnnetuse toimumiskohal täita. Kõigepealt tuleb sõiduk peatada õnnetuspaigale võimalikult lähedal. Uute õnnetuste vältimiseks tuleb sisse lülitada ohutuled ning piiratud nähtavuse korral paigaldada LE sätestatule ka ohukolmnurk. Kannatanute olemasolul kutsuda kohe kiirabi.
    Juhul, kui on täisteenindusliisingu leping mõne liisingufirmaga, tuleks kõigepealt helistada liisingufirmasse ja kutsuda kohale spetsialist, kes aitab kõiki formaalsusi täita ning ühtlasi hoolitseb selle eest, et te põhjuseta kannatajaks pooleks ei jääks. Juhul, kui õnnetuses osalenud autod ei takista oluliselt liiklust, ei tohiks neid liigutada seni, kuni õnnetuse asjaolud on juhtide poolt kirjalikult vormistatud või (politsei kutsumise korral) politsei saabunud.
    Liiklusõnnetuse kohta tuleb täita vorm ?Teade liiklusõnnetusest?, mida saab kindlustusseltsidest. Paar sellist vormi peaks alati autos olema, sest iial ei tea, mis juhtuda võib. Kui aga selline vorm puudub, võib kasutada tavalist paberit; ülevaade tuleb teha kahes eksemplaris.
    Pärast skeemi joonistamist ning kõigi vajalike andmete kirjutamist peab õnnetuse põhjustaja andma vastavasse lahtrisse allkirja. Isekopeeruva blanketi originaal peab jääma kannatanule, koopia süüdlasele.
    Juhul, kui õnnetuse asjaoludes või süüs omavahel kokku leppida ei suudeta, tuleb kohale kutsuda politsei, kes liiklusõnnetuse asjaolud välja selgitab ja protokolli koostab.
    Kui õnnetus toimub tiheda liiklusega tänaval, tuleb asjaolud küll kirja panna nagu eespool kirjeldatud, ent enne seda tuleb autode asukoht fikseerida ning alles siis autod teelt kõrvaldada. Kõige lihtsam on kasutada veekindlat rasvakriiti, millega tuleks tunnistajate juuresolekul tõmmata ringid autode rehvide ümber, samuti mahakukkunud esemete (klaasikillud jms) ümber.
    Juhul, kui kellelgi on kaasas fotoaparaat, võib sündmuskohast teha ka fotod (need peaksid eelkõige kajastama autode asukohta ümbritsevate esemete suhtes). Ent autode liigutamine enne asjaolude fikseerimist on siiski hädaabinõu.
    Kui süüdlast kohapeal määrata ei suudeta ning politseid kohale ei kutsuta, on osapoolte lahkarvamuse korral liiklusõnnetuse põhjustaja suhtes kindlustusseltsil, kelle poole pöördutakse, õigus määrata süüdiolev osapool.
    Samas on mõlemal õnnetuse osalisel õigus pöörduda oma kindlustusseltsi poole.
    Nii on alati kasulik püüda liiklusõnnetuse asjaoludes kokkuleppele jõuda, või kui see ei tundub õnnestuvat, kutsuda kohale politsei. Nõnda väldite edaspidist mõttetut asjaajamist, mis võib süüdlase hea veenmisoskuse korral koguni süütu juhi kahjuks pöörata.
    Autor: Marek Vainola
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Suur galerii: InvesteerimisFestivali esimene päev
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Comodule koondab ärid ühe katuse alla ja saab uue tegevjuhi Kristjan Maruste jätkab emafirma juhina
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.