Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna kohal varitses lennukatastroofi oht
Reede hilisõhtul Stockholmist saabunud SASi reisilennuki pilootide närvirakud hävisid Tallinna jõudes sama kiiresti, kui nad maandumisrajale lähenesid - 670 meetri kõrgusel käivitus automaatne kokkupõrkehoiatuse süsteem, kirjutab SL Õhtuleht.
SASi piloodid, keda 8. oktoobril Itaalias Milano lennuvälja stardirajal 118 hukkunuga lõppenud lennukite kokkupõrge on teinud eriti hellaks, ei hoidnud väidetavalt raadioeetris kokku karme sõnu kritiseerimaks olukorda, kus sai võimalikuks, et lennurajalt õhkutõusev Siberisse suunduv lennuk neile liiga lähedale sattus.
SL Õhtulehel ei ole andmeid, kuidas reageerisid või mida arvasid asjast Eesti ehitajaid tellimusreisiga Lukoili pealinna Kogalõmi (handi keeles 'hukutav paik') lennutanud piloodid
Tallinna lennujaama turundusdirektor Sven Ratassepp selgitas, et reedeõhtune intsident ei juhtunud tema firma töömail.
Ratassepa sõnul tegeleb lennujaama dispet?er lennukitega lennuplatsil ja ruleerimisrajal, kuid annab need pärast stardirajale jõudmist lennujuhtimiskeskusele, kohalikus kõnepruugis 'tornile' üle. Sama lugu on maanduvate lennukitega, mis tulevad lennujaama hoolde alles pärast maandumisrajalt lahkumist.
Kriitiline seis tekkis reede õhtul kella 23.50 paiku juba starti lubatud Kogalõm Avia TU-154 tellimusreisi ja Stockholmist Tallinna maanduva SASi liinilennuki Dash 8 vahel maandumise ja õhkutõusu ajal.
Eile pärastlõunal ei teadnud vahejuhtumist midagi ka lennuameti lennuintsidentide uurimise osakonna juhatajat komandeeringu ajal asendav lennutehnika osakonna juhataja. 'Minule isiklikult ei ole sellest teatatud,' lausus lennutehnika osakonna juhataja Meelis Mäerand.
'Jah, lühiettekanne on tehtud. Intsident on olnud,' tunnistas ta mõne aja pärast, et SASi lennuki kapten teatas kokkupõrke hoiatussüsteemi käivitumisest 'tornile' raadio teel. Lennujuhtimiskeskuse ettekande põhjal on radaripilt intsidenti kinnitanud.
Eile hilisõhtul tunnistas Lennuliiklusteeninduse aktsiaselts intsidenti viimaks BNSile.