Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fiat tõi turule oma väikekaubiku
Vaatamata sellele, et Eestis Fiati tarbesõidukeid peamiselt Ducato nimega seostatakse, ei ole äsja müügile jõudnud väikekaubik Doblo siiski kaugelt esimene seda tüüpi kaubaauto, mis Torino autotootja väravast välja on veerenud. Itaalia kohalikel teedel on väikekaubik Fiorino, temast pisut suurem Scudo, samuti pealt lahtise kaubaruumiga Strada valdavad sõidukid, millega sealsed ettevõtjad oma kaupa veavad. Seda enam on rõõm tõdeda, et midagi sellest loetelust ka lõpuks Eesti turule on jõudnud.
Uus Fiat Doblo on sama kontseptsiooniga sõiduriist, nagu Renault Kangoo, Peugeot Partner, Citroen Berlingo, ehk väikekaubik, millel on ka oma sõiduautoversioon. Kui Doblo kaubik kannab liignime Cargo, siis sõiduautoversioon Panorama.
Täiesti kohane nimi, sest aknad on sel autol nii suured, justkui oleks akvaariumile rattad alla pandud. Seevastu Cargo tagaosa on aga täiesti kinnine kong, kus ei ole ühtegi akent. Ei ees vaheseinas ega tagumistes ustes. 1200 krooni eest saab ka aknaga vaheseina, 2300 krooni eest soojendusega klaasid tagaustele, parempoolse lükandukse eest peab maksma 4600 krooni baashinnale lisaks. Seega on 145 000kroonise hinnaga baasauto nii lihtne, kui üks kaubaauto üldse olla saab. Aknad peab vändaga alla keerama, peegleid läbi akna näpuga paika lükkama ja ka kõlariaukudest vaatab vastu tühjus, rääkimata raadiost endast. Lisaraha eest on mõistagi kõik need puudused likvideeritavad ja iga ettevõtja saab omale komplekteerida just sellise auto nagu tal tarvis. Tõsi küll, sellisel juhul jääb täisvarustuses auto hind juba umbes 170 000 krooni piiresse.
Sellele vaatamata on ka 145 000kroonine variant täiesti sõidetav auto. Ka näeb ta väga omapärane välja. Esmapilgul ehmatavalt väikese töömahuga mootor (vaid 1,2 l), ei ole sugugi nii äbarik, kui arvata võiks. Punto sama töömahuga mootoril baseeruva (küll 5 hj võimsama) jõuallika ülekanne on pisut aeglasem, mistõttu on tal jaksu 1210kg tühimassiga Doblot linnatänavatel üsna muretult edasi liigutada. Aeglasem ülekanne mõistagi ei tee temast maanteel erilist lennukit ning 142 km/h tema tippkiiruseks ka jääb. Kes aga kaubikuga kiiremini sõidakski. Pealegi on kevadeks oodata ka uut 1,6-liitrist bensiinimootorit ja 1,9-liitrist diiselmootorit. Igatahes juhitavuse ja juhikoha mugavuse osas ei ole Doblole küll midagi ette heita. Ega sisedisainile, mis on vägagi omanäoline. Olgugi, et koosneb ta kõige ehedamast plastmassist. Kaubaruumi mahutavuses on ta hetkel koguni turuliider, sest kui valdavalt mahutavad väikekaubikud 2,9?3 m³, siis Doblo kaubaruumi maht on 3,2 m³. Liidri rolli saab Doblo nautida kevadeni, kui Eestisse jõuab uus Opel Combo, millel samuti 3,2kuupmeetrine kaubaruum.