Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bännerite asemel multimeediareklaamid

    Kui veebiajastu algas, oli internet veel tasuta ja info seal kergesti leitav. Sisu oli vähem ja reklaamiagentuurid ei olnud seda meediumi veel enda jaoks avastanud. Teadmine, et veebi näol on tegemist odava ja efektiivse reklaamikanaliga, muutis kogu edaspidist suhtumist. Sellest sündiski vana hea bännerreklaam, mis oma uudsuse, lihtsuse ja efektiivsusega tungis kõikjale. Praegu on seda aina raskem mõista, sest tühipalja bänneri, kus kirjas mannetu ?Click here!? või ?Odavad arvutid?, peale keegi eriti klikkima ei kipu. Et veebikodaniku tähelepanu köita, selleks peab palju rohkem pingutama.
    On kindel, et reklaam internetis tasub end ära. Siiski vajab see muutusi, see peab arenema, et ei kaoks atraktiivsus ja suudetaks endiselt ning veelgi rohkem panna surfajaid klikkima.
    Bännerid, millele ei julgeta ega viitsita enam klikkida, on asendatud uute, interaktiivsete reklaamidega, mis võimaldavad reklaamitavat toodet teatud määral katsetada. Selleks luuakse mänge, kus kasutajal on tähtis roll täita; surfaja on see, kes annab loa alustada reklaammängu ning tema on ka see, kes selle lõpetab. Ootamatult ja vastu tahtmist ei suunata enam kedagi edasi.
    Tähtis roll on meelelahutusel. Hea näide on IBMi reklaam, kus tuleb hiirega liigutada üle tänaval jalutavate inimeste, et teada saada, kes ja millistel põhjustel häkkimisega tegeleb ja andmeid ohustab.
    Selline reklaam on võimalik tänu flash?ile, mis on uue online-reklaami keskmes. Macromedia flash on algusest peale mõeldud peamiselt just rikastatud multimeedia (rich multimedia) loomiseks ja nautimiseks.
    Peale kena vaatepildi, mida flash pakub, on see väga soositud ka oma väikse mahu pärast. Pildi muutmine vektoriteks vähendab selle suurust oluliselt.
    Traditsiooniliste bännerite suurim puudus on see, et need on võimelised klikkijat ainult reklaamija koduleheküljele suunama. Seal tabab teda aga kohe ebameeldiv üllatus: kui pilt, millele ta enne klõpsas, oligi huvitav või ilus, siis nüüd peab ta hakkama meeleheitlikult põgenema igast suunast sadavate pakkumiste eest.
    Selle asemel on võimalik potentsiaalsele kliendile esitleda ahvatlevaid võimalusi ilma, et ta peaks oma algselt positsioonilt lahkuma: siin tulevad mängu presentatsioonid, mille käiku ja esitlusviisi saab klient ise suunata. Kui monitoritootja pakub viit mudelit, siis on võimalik ühes reklaamis tutvustada neid kõiki. Potentsiaalne klient valib loendist endale sobivaima ja satub sama bänneri sees uuele slaidile, kus esitletakse talle just seda kuvarit. Kui temas suudetakse huvi äratada, siis klikib ta edasi ja otsustab lõpuks minna ka tootja leheküljele. Need reklaamid on võrreldes traditsiooniliste bänneritega ka interaktiivsed. Klientide tahe ise otsuseid langetada sunnib ka reklaamitegijaid uusi lahendusi välja mõtlema.
    Igal veebilehel võtab sisu enda alla teatava hulga baite. Suuremate saitide puhul on kõik bitid rangelt arvel, sest veebikodanikel ei ole aega, viitsimist ega tahtmist oodata, kuni sait arvutisse laetakse. Sel põhjusel seatakse reklaamijatele kindlad piirangud. Näiteks Delfis on suurima bänneri maksimaalne suurus 10 KB. Portaali pealehel on ca 10 bännerit ja muud infot. Seega on reklaamide loomisel esmase tähtsusega just maht. 98,6 interneti kasutajatest on Flashi programm installeeritud, kuid ainult sellest ei piisa. Praeguseks on välja lastud kuus Flashi versiooni. Kasulik on silmas pidada, et valminud meistriteost saaksid vaadata ka need, kel pole uusimat versiooni. Statistiliselt on enim levinud Flash 4, mis võimaldab vähem kui uusimad.
    Tavaliste bännerite puhul on sõnum enamasti selge: meil on hea toode, kliki siia ja osta ära. Flash võimaldab interaktiivsust ja paljude lisaefektide kasutamist, mis on vaieldamatult positiivne tegur, kuid siin on samas ka oht muutuda liiga keeruliseks. Ahhetama panevaid reklaame on mitmeid, kuid paljude puhul on autorid unustanud, et eesmärk on siiski toote ja/või firma tutvustamine. Kui reklaami disainer teab tutvustatavast tootest väga palju, siis suvaline surfaja ei ole asjaga enamasti üldse kursis. Suurim oht ongi teha veebireklaami vaid enda mätta otsast vaadatuna, nii et publik jääb kaugele maha. Valminud töö võib olla küll vaimukas, interaktiivne ja tempokas, kuid sealjuures peab see kindlasti olema kõigile arusaadav.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.