Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Firmad meelitavad nänniga lapsi ostma
Mitmed firmad toetavad toodete müüki kampaaniaga, kus kauba ostmise korral pakutakse ostjale lisanänni.
Sellised kampaaniad on kõige ahvatlevamad lastele. Lapsevanemate sõnul peab näiteks kartulikrõpsupaki ostmise üle poes käies tõsiselt vaidlema, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Krõpsupakkides on sees need tasod või käpsid, mille kogumine on õudselt popp ning mida iga hinna eest ostma peab,? lausus 11aastase poja ema Kaire. ?Ükski kord ei saa poes vaidlemata käidud.? 9aastase poja isa Ingvar tunnistas, et nende perekonnas valitseb korgi- ning kogumismängude hullus.
?On alatu võte lapsi mänguasjadega meelitada,? lausus Tallinna Pedagoogikaülikooli reklaami ja meedia osakonna juhataja Tiina Hiiob, kelle sõnul ühiskond üldiselt sellistesse asjadesse hästi ei suhtu. Näiteks Lays?i slogan ütleb, et võida sõpru, kuigi tegelikult müüakse selle abil rämpstoitu. Mina ise suhtun sellistesse ettevõtetesse negatiivselt.?
Just niisugustes kogumiskampaaniates, nagu seda teevad näiteks Coca-Cola ja Lays, kasutatakse ära lapsele iseloomulikke omadusi, näiteks kergeusklikkust, rääkis Hiiob. Tema sõnul pööratakse üldse Eestis vähe tähelepanu lastele suunatud reklaamile. ?Näiteks Rootsis tahetakse lastele suunatud reklaam sootuks keelata.?