Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtide koolitamine lükkub edasi

    Praegu kehtestab seaduse § 36 lg 6 nõude, mis kohustab alarmsõidukijuhti esitama kontrollimiseks koolitustunnistuse, ja seda nõuet kohaldatakse tööle võetava alarmsõidukijuhi suhtes alates 2001. aasta 1. juulist ja töötava alarmsõidukijuhi suhtes alates 2003. aasta 1. jaanuarist. Muudatustega lükatakse need tähtajad edasi.
    Seletuskirjas põhjendab minister Liina Tõnisson muudatuste vajadust sellega, et samalaadsed nõuded riigisisesel autoveol töötava autojuhi ametikoolituse osas jõustuvad vastavalt 1. juulil 2003 ja 1. jaanuaril 2006. ?Kuna alarmsõidukijuhtide koolitust puudutavad nõuded peaksid siseministeeriumi ettepaneku kohaselt rakenduma samaaegselt riigisisesel autoveol töötava autojuhi ametikoolituse nõuetega, siis on ümber sõnastatud paragrahvi 36 lõiked 6 ja 7. Selline lähenemine väldib alarmsõidukijuhtidesse erineva suhtumise ja lihtsustab sõnastust,? kinnitab Liina Tõnisson seletuskirjas.
    Samas on Riigikokku jõudnud seletuskirja esimeses punktis öeldud, et koolitust puutuvate sätete jõustumise tähtaja edasilükkamine on tingitud siseministeeriumi vastavast taotlusest, sest muidu ei jõutaks kõiki sõidukijuhte õigeks ajaks koolitada. ?Autoveoseaduse muutmise seaduse peamiseks põhjuseks on vajadus muuta teatud koolitust puudutavate sätete jõustumise tähtaegu. Siseministeerium tegi ettepaneku alarmsõidukijuhte puudutavate nõuete jõustumise tähtaegade pikendamiseks, kuna koolituse maht on suur. Siseministeeriumi haldusalas vajab koolitust üle 2000 alarmsõidukijuhi. Samal ajal koolituseks vajalikke ressursse napib,? on kirjutatud Riigikogus esimese lugemise läbinud muudatuste seletuskirjas.
    Operatiivsõidukite juhtide koolitamisega tegeleva OÜ Autosõit projektijuhi Illimar Masingu sõnul on aga tegu põhjendamatu venitamisega. ?Kolm aastat järjest pole suudetud näiteks siseministeeriumi eelarvesse vastavaid vahendeid planeerida, ka järgnev aasta ei erine eelmistest,? ei usu Masing seadusemuudatuse positiivsesse lahendusse.
    Tema hinnagul on olukorral kaks lahendust. Esiteks ? planeerida eelarvesse koolitusrahad ning koolitada aastaga kõik vajalikud isikud olemasolevate koolitusasutuste ressurssidega (ca 3000 inimest aastas). Teine võimalus on oodata, millal näiteks päästeamet ja piirivalve loovad oma koolid, taotlevad litsentsid ja alustavad koolitusega. ?See on aga oluliselt kallim maksumaksjale,? arvab ta.
    Teede- ja sideministeeriumi vastava määruse kohaselt peavad koolituse läbima tuletõrje-, pääste- ja avariiteenistuse sõidukite, kiirabisõidukite, politseisõidukite ja piirivalvesõidukite juhid, samuti justiitsministeeriumi vanglate osakonna ja vangla sõidukijuhid ning siseministeeriumi sisejulgeolekuteenistuse sõidukijuhid.
    Koolituse teoreetilise osa põhiülesanne on kaitsva juhtimisstiili õpetamine, praktilises osas õpetatakse liiklusohtude ettenägemist ja ennetamist ning äärmuslikes olukordades tegutsemist.
    Koolituse läbinud juht peab oskama kasutada alarmseadmeid olenevalt vajadusest ja liiklusolukorrast, teha alarmsõiduk teistele liiklejatele nähtavaks ja kuuldavaks ning anda edasi oma kavatsusi liikumissuuna jätkamisel või muutmisel ning oma käitumisega nõuda alarmsõidukile teeandmist, kasutada sõidukit ohutult ning kiirelt, kui selleks on võimalus.
    Samuti peab alarmsõiduki juht oskama hinnata ja ette arvata teiste liiklejate käitumisest tulenevaid ohte ning suutma vastavalt sellele tegutseda. Ta peab oskama kasutada asukoha kaarti sihtpunkti määramiseks, valida kõige kiirem ja ohutum tee sihtpunkti jõudmiseks olenevalt aastaajast ja liiklusintensiivsusest ning valitseda sõidukit äärmuslikes liiklusolukordades.
    Politseiametis on alates 1997. aastast saanud alarmsõidukikoolitust 1310 politseinikku. ?Neist 379 on koolitatud tänavu,? kinnitab politseiameti pressiesindaja Robert Kõrvits. Koolitust vajavaid juhte on veidi üle neljasaja. Hetkel koolitavad alarmsõidukijuhte politseiamet ja politseikool. Politsei alarmsõidukitega on sel aastal juhtunud üks inimvigastanuga õnnetus, mille põhjustas alarmsõidukijuht.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.