Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Jõulud toovad plaatide tootjatele suure käibe
Jõuluhooajast lõikavad teiste kõrval kasu ka kohalikud suuremad plaaditootjad, kes teenivad oma aastakäibest pühade ajal kolmandiku.
Kõige paremini läheb plaadimüüjatel detsembri keskel algaval hooajal müügiks jõuludega seonduv muusika, olgu tegemist tuntud artisti temaatilise plaadi või kogumikuga, kirjutab Postimees.
Näiteks võiks tuua mullu just aasta lõpus välja tulnud Vello Orumetsa sooloplaadi ?Valged jõulud?, mis oli ostjate seas võrdlemisi populaarne.
Eesti ühe suurema plaaditootja Hitivabriku juhi Arne Valmise sõnul on mõne uue artisti vahetult enne jõule väljatoomine riskantne, sest rahva eelistusi on raske hinnata.
Nii võib plaadi alla suure hulga raha kinni panna, kuid loodetud kasumit ei tule. Arvestades, et ühe plaadi väljaandmine läheb tootjale maksma vahemikus 100 000 krooni kuni pool miljonit, võib kaotus olla märkimisväärne.
Hitivabriku üheks edukamaks tooteks hindab Valmis ?Kullafondi? sarja, millele ta ka jõulude ajal head müügiedu ennustab. Kindlasti lähevad hästi kaubaks tuntud artistide plaadid, sest inimesed võivad nendes kindlad olla.
Oma osa jõuluaegses plaadimüügi kasvus mängib seegi, et sellel ajal kopeerivad inimesed ise vähem plaate. ?Kuidas sa ikka inimesele jõuludeks isekõrvetatud plaadi kingid,? toob Valmis põhjuse.
Peamiselt interneti kaudu plaate müüva, kuid Tartus ka ühte plaadipoodi pidava Helitroopi juhi Eteko Jõela arvates jätab plaatide iseseisva kõrvetamise võimalus müüjad aastas ilma kuni kolmandikust tulust.