Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa aasta auto jõuab Eestisse veebruaris
Sel teisipäeval avalikustati järjekordse Euroopa aasta auto valimise tulemused, tiitel kuulus seekord Fiati uudismudelile Panda, teist kohta jäid võrdse punktiarvuga jagama Mazda3 ja uus Volkswagen Golf, kolmas oli Toyota Avensis, vaid kuus punkti vähem teenis neljandaks jäänud Opel Meriva. Viies ja kuues koht kuulusid vastavalt BMW 5-seeriale ja Nissan Micrale.
Euroopas esitleti tiitli võitnud Fiat Pandat juba kevadisel Genfi autonäitusel. Seda küll Fiat Gingo nime all ja selle nime all oli ka Fiatil kavas ta turule tuua. Paraku leidis konkureeriv autotootja Renault, et see liignimi on liialt sarnane Renault Twingole ning esitas vastava protesti. Selle tulemusel oligi Fiat sunnitud Gingole uue nime leidma ning valik langes Pandale. Tegemist pole kaugeltki uue nimega Fiati ajaloos, pigem vastupidi. Panda on enimtoodetud Fiat läbi ajaloo, mida esitleti esmakordselt aastal 1980 ja samal kujul toodeti teda ligi paarkümmend aastat. Ilmselt oli ka eelmise Panda edu see, mis sai otsustavaks uue väikeauto nimevalikul.
Euroopas on uus Panda juba müügil ja esimesed vastukajad on igati positiivsed. Eestisse ta veel jõudnud ei ole, kuid siinne esindaja, AS Itaalia Auto kinnitab, et ta jõuab siia veebruaris. Hind peaks olema igati taskukohane, ehk baasmudeli hinnaks tuleb 115 000 krooni. Ka automaatkäigukasti, ABS-pidurite ning elektrilisadega varustatud Panda 1,2 Dynamic Selespeedi hind kujuneb selle varustustaseme kohta igati madalaks ? 139 000 krooni. Esialgu saabuvad müügile 1,1 liitrise ja 1,2 liitrise bensiinimootoriga variandid, hiljem lisandub mudelivalikusse ka 1,3 liitrine uus turbodiisel, mis kulutab 100 km läbimiseks keskmiselt vaid 4,3 liitrit kütust. Hiljem lisandub ka neljarattaveoline Panda 4×4 versioon.
Euroopa aasta autot valitakse juba aastast 1964, ehk sedapuhku anti välja auhind juba 41. korda. Möödunud aastal võitis tiitli Renault Megane, Fiat sai esmakordselt aasta autoks 1967. aastal, kui võitjaks osutus meilgi ülipopulaarse VAZ 2101 baasmudel Fiat 124. Kokku on saanud Fiat aasta auto tiitli 7 korda, viimati sai selle 1996. aastal Fiat Bravo/Brava. Aastal 1981 jäi eelmise põlvkonna Panda napilt alla tiitli võitnud Ford Escordile. Esikolmikusse on Fiat pääsenud koguni 14 korral, viimati kaks aastat tagasi Stiloga.
Euroopa aasta autot valivad 58 Euroopa autoajakirjanikku 22 riigist.