Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus maanteetranspordi käsiraamat
Raamat õpetab, kuidas kauba tellija või saatja peab suhtlema transpordikorraldajaga kaupade kahjustumise, kaotsimineku või kohaletoimetamisega viivitamise korral. Samuti selgitatakse, kuidas transpordikorraldaja peab kahjujuhtumi lahendama, et oleks tagatud õigus kindlustushüvitisele ja regressinõue süüdlase vastu. Muu hulgas peatutakse ka sellel, kuidas end kaitsta esitatud nõude eest, kui juhtum tundub lootusetu. Vajadus täiendatud ja parandatud käsiraamatu järele oli suur, sest pärast võlaõigusseaduse (VÕS) jõustumist 01. juulil 2002. a ei ole vanema 2001. aastal ilmunud käsiraamatu kommentaarid praegu enam täpsed. Lisaks on kauba omanike, veo tellijate, veo korraldajate ja vedajate vahelised CMR-vaidlused hakanud üha sagedamini kohtusse jõudma. Uues väljaandes vähendatakse käsiraamatu akadeemilise (teoreetilise) käsitluse osatähtsust ja asendatakse see mullu ja tänavu lahenduse leidnud I, II ja III astme kohtuvaidlustega.
Autor: ÄP